Social+eventmarketing%3A+conferentie+verbindt+jongeren+met+nationale+%27leiders%27
Nieuws

Social eventmarketing: conferentie verbindt jongeren met nationale 'leiders'

SOCIAL EVENTMARKETING - Het beschrijven van de trends en ontwikkelingen in de eventbranche is voor onze redactie altijd een hoogtepuntje van het jaar. Er is niets mooier dan dat de #EventTrends2019 terug te zien zijn in concepten. De conferentie Nederland Maakt Impact lijkt een perfect voorbeeld van de kansen die horen bij Social Eventmarketing.

#EventTrends2019: Social Eventmarketing

Een bijzonder fenomeen. Want wie kent ze niet: de buurtbijeenkomst om over de nieuwe speeltuin de voors en tegens op een rij te zetten. De avond waarin de bewoners van de binnenstad mee mogen werken aan het ontwerp van het nieuwe plein. Of wat te denken van demonstraties. Bijeenkomsten van vakbonden. Allemaal live momenten in het sociaal maatschappelijke domein. Maar met de festivallisering van ons land, het event als gemeengoed, zal 2019 het jaar worden waar grotere sociaal maatschappelijke vraagstukken centraal staan. Het event om mensen bij elkaar te brengen die anders niet bij elkaar zouden komen. Enkele pogingen zijn al gewaagd, maar tijd lijkt er nu echt rijp voor.



Een prima voorbeeld van Social Eventmarketing lijkt Nederland Maakt Impact te gaan worden:
Tijdens een driedaags evenement worden 500 ambitieuze en maatschappelijk actieve jongeren verenigd met de huidige nationale leiders en overheden, innovatieve marktleiders uit diverse sectoren en NGO’s om positieve verandering in Nederland te stimuleren en te accelereren. Op 19 tot en met 21 september 2019 vindt de eerste editie plaats in de politieke hoofdstad Den Haag.

Een verbinding tussen Nederlandse leiders en sociaal, cultureel en politiek betrokken jongeren bestond tot op heden nog niet op grote schaal. Met een toegankelijk evenement op nationaal niveau verbindt Nederland Maakt Impact maatschappelijk betrokken young professionals tussen de 18 en 30 jaar oud met gedeputeerde uit de twaalf Nederlandse provincies en CEO’s van (inter)nationale bedrijven. Het doel is om impact te realiseren en Nederland te verbeteren. Hierbij wordt de stichting gesteund door One Young World, het college van burgemeesters en diverse Haagse wethouders. “Veel jongeren hebben de drive en innovatieve concepten om positieve verandering in Nederland teweeg te brengen. Helaas missen zij vaak nog kennis over ondernemen, een netwerk met ervaren professionals en toegang tot overheden om zichzelf en hun ideeën verder te ontwikkelen. Nederland Maakt Impact verbindt de drie werelden die gezamenlijk echt het verschil kunnen maken”, aldus Hoessein Alkisaei, voorzitter van Stichting Nederland Maakt Impact.

Thema & sprekers
Nederland Maakt Impact draait jaarlijks om de vier meest actuele en prangende thema’s waar Nederland in kan én moet verbeteren. Deze eerste editie staat in het teken van duurzaamheid, gezondheid en welzijn, vrede en recht, en educatie. Binnen deze thema’s wordt aandacht besteed aan diverse sub thema’s zoals diversiteit, gelijkheid, integratie, de energietransitie, duurzame bouw- en infrastructuur, werkeloosheid onder starters, verbetering van het onderwijs, sociale druk en technologie in de gezondheidszorg. Verschillende thought leaders op zakelijk, politiek en humanitair gebied, zoals astronaut André Kuipers, accelerator van de circulaire economie Emma Fromberg, oprichtster en CEO van SocialGenomics Susanne Baars, President van Philips NL Hans de Jong en Yousef Yousef, oprichter en CEO van LG Sonic en diverse politici zullen hun visie delen als keynote. Daarnaast is de conferentie gevuld met diverse workshops en educatieve programma’s over ondernemerschap, paneldiscussies over de (sub)thema’s en netwerkmomenten. Kennisuitwisseling, inspiratie en het realiseren van impact staat centraal: jongeren wordt een podium geboden om hun vernieuwende ideeën te delen, krijgen handvatten om de concepten te realiseren en een kans om aan tafel te zitten met de leiders van nu. Bovendien krijgen de leiders van nu toegang tot het talent van de toekomst en zijn de jongeren voor hen een bron van informatie voor vernieuwing.

De eerste Nederland Maakt Impact conferentie is het begin van een nationaal netwerk voor impact van maatschappelijk betrokken jongeren met nationale leiders om de kennisuitwisseling, ondersteuning en aandacht voor positieve verandering binnen Nederland voort te zetten en nieuwe inzichten en ontwikkelingen te delen. Het evenement zal jaarlijks terugkeren in een nieuwe Nederlandse provincie.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.