SnowWorld+Zoetermeer+blijkt+ideale+locatie+voor+EventBranche+LIVE+II+%28aftermovie%29
Nieuws

SnowWorld Zoetermeer blijkt ideale locatie voor EventBranche LIVE II (aftermovie)

EVENTBRANCHE LIVE - De tweede editie van EventBranche LIVE, de verbeterde variant van de good old BrancheBorrels, vond in SnowWorld Zoetermeer een ideale partner voor kennissessies over risico's en aansprakelijkheid, Gouden Giraffe case NK Curling, skien, tuben, netwerken, wintersport catering en het ontdekken van de zakelijke mogelijkheden bij SnowWorld. Bekijk nu de aftermovie

Het was ook volgens de zeer positieve enquete (eindcijfer rond de 8 en 85% slaagde in zijn haar doelstelling van het bezoek) een prima EventBranche LIVE bijeenkomst bij SnowWorld Zoetermeer. De mannen van Veodi maakten deze aftermovie:

In de middag kwamen al 80 eventprofessionals en opdrachtgevers op een zomerse dag naar de 'winterse locatie' in Zoetermeer. Ramon van Clickshots.nl was de hele dag aanwezig om alles vast te leggen, meekijken met wat je gemist hebt, of gewoon even lekker naar jezelf kijken...Om het complete album op facebook te zien: click op het kleine facebook-icoontje rechtsboven in onderstaande afbeelding:

 

Expert Brenno de Winter nam de eventbranche mee in de wereld van cyberrisico's. Met humor, een knipoog, maar vooral heel veel tastbare voorbeelden opende De Winter vele ogen in evenementenlocatie SnowWorld.

Brenno de Winter:
In zijn bevlogen lezing nam Brenno de Winter ons mee in de digitale jungle, waarbij hij de aanwezige eventprofessionals digitale hygiëne bij bracht. Cyber is een vaag begrip, dat werkt verlammend verklaard de Winter. De woorden zijn vaag en te groot voor ons. Dat creëert het Narwal probleem. De Narwal is een witte dolfijn die verstijfd bij gevaar. De boodschap van Brenno? We moeten voorbij de Narwal. Hij liet ons zien wat de echte gevaren zijn. Dit zit hem vooral in het maken van dezelfde fouten. Veel van de grote ‘cyber-aanvallen’ komen ook voort uit deze fouten; gebrek aan kennis, verouderde kennis en slechte wachtwoorden.  

Vervolgens nam Saskia Luyks van KLAP Evenementenverzekeringen het risico-stokje over. Luyks gaf met voorbeelden en praktijkstappen helder aan waar we allemaal goed over moeten denken en waar de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid ligt bij evenementen. Vooral het vragen half uurtje na afloop was zeer concreet en direct.

Saskia Luyks
In haar verhaal nam Saskia ons mee in de praktijk. Wat moet en kan je verzekeren?  Vanuit de zaal volgden er vele vragen. ‘Wat als..’ Voor elk vraagstuk is een oplossing op maat. Het advies van Saskia: Gebruik common sense, zorg voor een calamiteitenplan en zorg dat je vooraf weet wat je moet doen als het fout gaat. Gaat het fout? Beperk de schade.



De middaggasten werden vervolgens aangevuld met nog eens tientallen EventBranche LIVE-bezoekers die genoten van de openheid en inzichten van Gouden Giraffe winnaar Triple Double. Dagmar van Stiphout van het sportmarketingbureau nam de kleine 200 bezoekers mee in de uitdagingen, de doelstelling en de strategische stappen die het bureau uit Eindhoven zette samen met de Curlingbond en sponsoren als Asito om curling als sport op de kaart te zetten.

Het uiteindelijke evenement, Open NK Curling op Natuurijs, werd een groot succes en Van Stiphout kon met een inkijkje duidelijk uitleggen waarom deze eventcase een Gouden Giraffe won in de nieuwe rubriek PR en Mediawaarde.

Dagmar: 'Be afraid, be very afraid, but do it.'

Nederland laten kennismaken met curling, dat was het doel. Subdoelstelling: minimaal budget en landelijke media-aandacht. Dagmar van Stiphout van Triple Double eventmarketing nam ons mee in dit trjaect. Met als kers op de taart het evenement: het NK Curling op natuurijs. Een organisatorische uitdaging, door de gedegen voorbereiding en het ‘laden’ van curling als markante sport, een enorm succes. Het evenement, het ultieme bewijs dat live evenementen het effect vergroten,  leverde de sport een mediawaarde van 620.619 op. 

Tot slot gingen tientallen bezoekers nog de piste op, met ski's, snowboard of tube, om vervolgens met een hapje en een drankje ouderwets gezellig het netwerkdeel af te sluiten. Robin van Leeuwen en Maartje Springer, verantwoordelijk voor het event van EventBranche.nl: 'SnowWorld is 365 dagen per jaar open, is een bekende naam voor een dagje skien, maar hoe cool is het dan om te merken dat hier een team zit dat heel goed weet hoe samen een event neer te zetten. SnowWorld, een warm bad, klinkt vast een beetje gek, maar dat was het. Wij tevreden, nu al mooie reacties van de bezoekers en vooral het feit dat velen zich lieten verrassen door wat er allemaal mogelijk is in in de locatie...dan is het ook voor ons zeer geslaagd.'

Leuke bijkomstigheid: de zeer ambitieuze CEO Wim Hubrechtsen van SnowWorld opende het evenement en nam de bezoekers mee in de enorme groei van SnowWorld en de investering in de customer journey. Door diverse overnames is SnowWorld marktleider en zette het in de eerste maanden van dit jaar een sterke omzetgroei in. 'Daarbij is de zakelijke markt van meetings, congressen en events een hele duidelijk groeipilaar. Dat betekent dat we daar ook echt in gaan investeren en upgraden', aldus Hubrechtsen. Daarmee bewees SnowWorld nu al een locatie te zijn met de ideale combinatie van inhoudelijke mogelijkheden, niet-alledaagse activiteiten en gezelligheid. Kortom: een zeer succesvolle tweede editie van EventBranche LIVE.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.