
Shell VVN helmencampagne from BrandBase on Vimeo.
Acht basisscholen uit 4 steden doen, met kinderen uit groep 3 en 4, mee aan een onderzoek. De vraag: ‘Als kinderen het nut van een fietshelm goed snappen en het geen ‘suf ding’ vinden, zouden ze dan uit eigen beweging een fietshelm dragen?’ De campagne begint met een interactieve workshop waarbij de kinderen een helm cadeau krijgen en deze met stickers mogen versieren. Hierbij wordt het imago verbetert en het belang van het dragen van de helm benadrukt. Dan, na een aantal weken, wordt de houding van de kinderen en hun ouders ten opzichte van de fietshelm opnieuw gemeten. De onderzoeksresultaten worden eind mei bekendgemaakt.
Awareness campagne
De campagne is onderdeel van Het Mobiele Verkeersplein van Shell en VVN. Dit is een oefenplein waar schoolkinderen met skelters, fietsen en verkeersborden de verkeerspraktijk nabootsen. Inmiddels volgden 40.000 kinderen verkeerslessen op het mobiele verkeersplein. Deelnemende kinderen krijgen allemaal het advies vooral een helm te dragen.Met de campagne willen Shell en VVN een relevante bijdrage leveren aan kennis en het debat over het dragen van helmen door kinderen. Om dit succesvol uit te werken ontwikkelde Brandbase een campagne met een mooie balans tussen awareness én zinvol onderzoek.