September DO or DIE voor de eventbranche...

08-09-2020 - EVENTBRANCHE CORONA - En opeens is het september. Traditioneel gezien één der topmaanden voor de zakelijke eventmarkt. Niet voor niets: na de vakantieperiode direct werken aan teambuilding, gezamenlijke doelen stellen, de motivatie direct op 100 krijgen, nieuwe producten lanceren voor het tweede deel van het jaar...en nu? Nu is het ook nog eens de do or die maand voor een complete branche.

Waarom het voor de eventbranche do or die is? Na 4 maanden zonder omzet en anderhalve maand 'vakantie' worden de voorspellingen uit onze eigen EventBranche Crisis Monitor van april, mei en juni, faillissementengolf vanaf september, oktober, keiharde werkelijkheid. Dat werd onlangs nog maar eens bevestigd door de peiling van het Eventplatform: helft eventprofessionals vanaf oktober zonder werk.

We hoeven er geen wetenschappelijk onderzoek tegenaan te gooien om gewoon te kunnen stellen, dat nog meer dan ooit te voren bedrijven en overheidsinstellingen juist nu moeten investeren in 'hun team'. Mensen die samen karren moeten trekken zien elkaar nu hooguit digitaal. Bedrijven die in het tweede deel van het jaar in beweging moeten komen, verspreiden die boodschap per mail? Nee, meer dan ooit is live contact nu essentieel voor iedere organisatie en door de lockdown zelfs impactvoller dan ooit te voren. 

Dat laatste wordt nog wel eens vergeten, of in ieder geval ondergeschikt gemaakt aan de corporate COVID-maatregelen. Want met de huidige maatregelen van onze regering en de adviezen van het RIVM in combinatie met de juiste en kwalitatieve partners uit onze branche, zijn events nu niet alleen veilig en prettig maar ook nog eens keiharde driedubbele impact! Alsof je op eerste date gaat met je grote liefde. Hou je vast aan het protocol Zakelijke Bijeenkomsten en bovenal spreek je gasten/collega's aan op hun eigen verantwoordelijkheid en dan kan het! Juist in onze branche, waar we al decennia lang professionals zijn in het organiseren en regisseren van ontmoetingen tot op de centimeter, hebben we in no time onze concepten en kunde aangepast aan 1,5 meter afstand, waarschijnlijk is het op onze events, jouw event, veiliger dan 'weer even samenkomen op kantoor'...en ook op die afstand kunnen we raken, motiveren, activeren, inspireren etc etc 

Kortom de branche is er klaar voor. De bal ligt dan ook volledig bij de opdrachtgever, de merken, de bedrijven, de organisaties, zij moeten onze drempel over. En ze mogen toch niet na 6 maanden vergeten zijn dat het live moment het meest impactvolle touchpoint is binnen de marketing- en communicatietrajecten. Het enige traject om mensen weer bij elkaar te brengen en te motiveren. De tool om live interactie met jouw relaties knetter krachtig te laden en de strategie om producten, nieuwe diensten of services in de markt te zetten. Kom op corporate Nederland: reanimeer de branche van live contact en events en pak met live de voorsprong op je afwachtende concullega's in deze lastige periode, maar maak je krachtigste communicatiemiddel niet monddood door overregulering en en een te strikte company compliance.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners