SellaBand, het muziekplatform voor aanstormend talent
en bierbrouwer Heineken gaan samen het eerste live-concert organiseren, waarbij
vier onbekende artiesten hun kunsten op een groot poppodium mogen etaleren. Het
concert vindt plaats op 7 januari in Paradiso Amsterdam en krijgt het karakter
van een New Year's Party.
'We hebben ons van meet af aan ten doel gesteld om veel meer te doen voor onze artiesten dan alleen een website ter beschikking te stellen waarop artiesten op zoek kunnen gaan naar fans', aldus Johan Vosmeijer, algemeen directeur van SellaBand.
'Bands proberen 50.000 euro bij elkaar te krijgen, maar dat doel op zich is
niet voldoende om artiesten echt verder te helpen. Daarom willen we veel meer
doen, zoals promotieactiviteiten voor de bands. Ook zullen we een vraagbaak zijn
en bruikbaar gereedschap leveren waarmee beginnende artiesten aan hun carrière
kunnen sleutelen. Liveoptredens zijn daarbij een essentieel hulpmiddel en daarom
hebben we gezocht naar een partner die ons hier bij kan ondersteunen. We zijn
blij dat Heineken ons initiatief heeft omarmd.'
Voor Heineken is deze ondersteuning van SellaBand een sympathieke manier om beginnende artiesten te steunen. 'Muziek is een van onze belangrijkste sponsorplatforms en wij streven ernaar om altijd met nieuwe en verrassende muziekinitiatieven komen. Sellaband's activiteiten passen daarom heel goed bij het Heineken-merk,' zegt Robert Bernink, brand manager Heineken.
'Behalve grote muziekevenementen in de dance-scene en onze hiphop
initiatieven zoals De Hop en State Magazine, richten wij ons altijd op
innovatieve muziekconcepten die aansluiten bij het Heineken-merk. Dit concert is
daar een goed voorbeeld van. Wij bieden Sellaband de mogelijkheid, om in
overleg, poppodia te gebruiken waar wij goede
contacten mee hebben.'
contacten mee hebben.'