22 januari 2016

Segmentatie in de eventbranche: entertainmentmarketingbureau

Door Sjoerd Weikamp
ARTIESTENBUREAU ENTERTAINMENTBUREAU - Brand New Live uit Hilversum scherpt na 7 jaar haar bureaupositionering aan op basis van veranderende behoeften in de markt. Brand New Live claimt de positie van entertainmentmarketingbureau en is daarmee een aardig voorbeeld van de voortgaande segmentatie in de eventmarkt.

Een belangrijke reden voor de rebranding is dat Brand New Live steeds meer strategische vraagstukken krijgt ten aanzien van zowel werving als behoud. In beide gevallen speelt entertainmentmarketing een belangrijke rol. Chris Havinga (Director): 'Wij zijn bruggenbouwers tussen merken en entertainment met als missie het creëren van loyale fans. In Nederland zijn er veel sportmarketingbureaus, maar is er geen gespecialiseerd entertainmentmarketingbureau. Met onze rebranding claimen wij die positie en tonen wij adverteerders hoe entertainment een domein is dat waarde toevoegt aan (merk)doelstellingen.' Naast de rebranding versterkte Brand New Live ook het bureauteam op de divisies strategie, creatie en productie. Of de term entertainmentmarketingbureau binnen enkele jaren net zo ingeburgerd raakt als sportmarketingbureau, zal moeten blijken. Dat proces zal EventBranche.nl op de voet volgen.

Brand New Live lanceerde op 22 januari een nieuwe visual identity en website waar 5 nieuwe bureaudisciplines uiteen worden gezet: Marketing & Strategie, Events, Merkactivaties, Sponsoring en Artists & Brands. Het team van Brand New Live bestaat uit 15 ervaren specialisten op het gebied van strategie, marketing, creatie en productie.