23 november 2006

Secretaresses vermaken zich met dagje 'evenementen' in Ahoy

Rubrieken

Het was een bijzonder gezicht: honderd secretaresses in Ahoy, verdeeld in groepjes, bezig met een fictief eventconcept voor een fictieve case. Ahoy had de Nederlandse Vereniging van Directiesecretaressen (NVD) over de vloer.   

Caroline de Maar, salesmanager bij Ahoy , had diverse eventcollega's bereid gevonden om als sponsor een bijdrage te leveren aan de dag. Dat resulteerde in een informatieve en leuke dag voor ruim 100 secretaresses.

"De NVD organiseert 60 regiobijeenkomsten per jaar en enkele landelijke bijeenkomsten zoals deze. Daarbij gaat het om kennis, netwerken en fun. Met als hoofddoel een stuk educatie", legt NVD-voorzitster Anne van der Weijden uit. Haar vereniging heeft inmiddels ruim 700 leden.

Conceptcreatie

Na een presentatie van Pieter Schure (Pino Productions) over 'Mijn evenement: hoe, wat en waar?', nam Erik Peekel (Aaaaha! the Actor Factory) het overwegend vrouwelijke gezelschap mee in een presentatie 'Creatieve Conceptcreatie'.

Met de opgedane informatie gingen de secretaresses zelf aan de slag. In groepjes moest in korte tijd een concept ontwikkeld worden voor fictieve cases. Die cases verschilden van Olympische Spelen in Rotterdam tot het redden van D'66. Aan het eind van de middag werden de concepten op zeer creatieve wijze gepresenteerd aan het publiek en de jury.
Prijzen
En niet voor niets, want de winnaars gingen naar huis met onder meer een VIP-arrangement voor het ABN AMRO World Tennis Toernooi in Ahoy, een champagnearrangement op motorjacht Jan Klaassen en een weekend in de gloednieuwe Audi TT.
Na afloop van het educatieve middaggedeelte ging het merendeel van de groep 's avonds naar The Night of the Proms.
Relevante links: