Schreurs en de inkoopvoorwaarden van de grote jongens | Eventbranche.nl
3 juni 2008

Schreurs en de inkoopvoorwaarden van de grote jongens

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

De altijd pikante column van Roger Schreurs staat weer online bij collega Bram Nauta. Schreurs vergelijkt de inkoopvoorwaarden van de 'grote opdrachtgevers' als een strijd tussen David en Goliath...

Schreurs is duidelijk over dominantie van de grote opdrachtgevers: 'Du moment dat er moet worden getekend komen daar ineens de inkoopvoorwaarden om de hoek kijken. De doorgaans geldende verkoopvoorwaarden, daar doen mijnheer Shell, Unilever en consorten niet aan. Dat vinden zij werk voor kruimeldieven en daaraan zullen zij zich niet confirmeren. Immers, de grote mijnheer KLM en Akzo bepalen wel hoe wij als buro of locatie onze exploitatie in moeten richten en daarin kunnen wij dan ja en amen zeggen.'

'Niet akkoord gaan met de inkoopvoorwaarden van deze grote spelers op de markt betekent einde opdracht. Jammer van de leuke offerte en jammer van de gemoedelijke onderhandeling maar voor jou 10 anderen.'