2 juni 2009

Saxion inspireert toeristische ondernemers met reclamegoeroe

Door Marja Tan

Rubrieken

De reclamegoeroe Roland van der Vorst was afgelopen week aanwezig in schouwburg Theotorne, om toeristische ondernemers te inspireren over het thema nieuwsgierigheid.

Nieuwsgierigheid
Het optreden van de goeroe was het hoogtepunt van een door de Saxion Hogeschool georganiseerde avond voor de ondernemers van de Veluwezoom. In een meer dan een uur durende conference over nieuwsgierigheid werden de ondernemers verrast met het gebruik van nieuwsgierigheid in de reclamewereld.

Parels op de Veluwezoom
De studenten van de Hogeschool presenteerden eerder op de avond de resultaten van hun onderzoeken met betrekking tot het project “Parels op de Veluwezoom.” Bijvoorbeeld met het bedenken van arrangementen voor de stoomtreinpassagiers. Het verbeteren van de gezamenlijke website ‘Welkom op de Veluwezoom’. Het bedenken van een kinderbeeldmerk, genaamd Zoomy, voor kindvriendelijke informatie.

Eigen portemonnee
Volgens voorzitter van het Toeristisch Platform Peter Oversteegen is het mooi te zien dat de successen van de Hogeschool gewaardeerd werden door de ondernemers. Hij streeft namens de toeristische ondernemers naar een voortzetting van de samenwerking met Saxion Hogescholen.
“Ondernemers blijven altijd verantwoordelijk voor hun eigen portemonnee, het is leuk om te zien dat zoveel initiatieven vanuit de studenten komen.