14 februari 2007

'Sauna als bedrijfsuitje wint aan populariteit'

Rubrieken

Nederlanders schamen zich niet meer zo snel voor hun blote lichaam. We worden met zijn allen steeds minder preuts en dus kiezen werkgevers ook steeds vaker voor de sauna als locatie voor een bedrijfsuitje.

Het is een conclusie die Harald van Panhuis van Sauna en Beautyresort de Zwaluwhoeve uit Hierden trekt uit de toename van het aantal 'zakelijke boekingen'. 'Er zijn inmiddels regelmatig collega’s in de sauna te vinden, terwijl dat een aantal jaar geleden nog ondenkbaar was', aldus Van Panhuis.

Minder preuts

'Nederlanders worden duidelijk minder preuts, ook ten opzichte van collega’s. Voor bedrijfsuitjes wordt wel vaak gebruik gemaakt van speciale badkledingdagen', nuanceert hij de de meest naakte vorm van collegialiteit.

Steeds meer mannen
De afgelopen jaren is de aandacht voor de wellnessbranche en in het specifiek sauna’s hard gestegen. Ten opzichte van begin 2006 is er een stijging van 22,2% in bezoekersaantallen van de sauna. De mannen zijn hierin bezig met een ware inhaalslag: de verdeling tussen de twee geslachten wordt steeds evenwichtiger. Momenteel ligt dit op 55% vrouwen en 45% mannen, zijn de jongste cijfers van Van Panhuis.
Oplocatie.nl:
> De Zwaluwhoeve heeft geen presentatie