In korte tijd kwam ik tot twee keer toe in aanruiking
met de combinatie geur en evenementen. Het boeit me (ik weet niet waarom), maar
ben er wel van overtuigd dat het meer mensen zou moeten
boeien...
Weken geleden sprak ik met Birgit Laemers van Vibes and Senses zo maar ergens op een promo-event. Bureau dat zich bezighoudt met het optimaliseren van emotionele beleving. Zij komt uit de voedingsindustrie, waar jan en alleman bezig is met de optimale prikkeling van de zintuigen.
Haar link naar de eventbranche was zo klaar als een klontje: iedereen is op
zoek naar beleving. Beleving krijg je door de zintuigen te prikkelen. Waarom
prikkelt dan 9 op de 10 evenementen alleen de ogen en de oren...Over een
eye-opener gesproken...
Een paar weken later kwam ik bij de Moodmakers van Jaarbeurs Utrecht, die al een hele stap hebben gezet om een belevingssfeer te creeeren in een vergaderzaal. Inclusief de mogelijikheid om geur toe te passen. 'Maar daar passen we wel mee op, doen we alleen bij grote groepen, want de invloed van geur is heel sterk', kreeg ik in een gesprek te horen. Eye-opener nummer twee.
Alle zintuigen prikkelen en niet blind staren op ogen en oren. Ik kan me
daar helemaal in vinden. Wat denkt u? Zijn we klaar voor geurevenementen of
voelevents? Of bent u misschien al jaren bezig met geur en gevoel? Misschien
gelooft u helemaal niet in de werking van geur? Laat maar
horen.