De gezamenlijke promotie van evenement- en
congresmogelijkheden in een stad of regio lijkt gemeengoed in de eventbranche.
Rotterdam Marketing verzorgt jaarlijks zeven studiedagen in de havenstad voor
zeven verschillende doelgroepen. "Iemand uit de medische sector beslist immers
anders dan een planner uit de creatieve sector."
Vorige week donderdag leidde Rotterdam Marketing zo'n 30 intermediairs uit de congres- en eventbranche rond door Rotterdam. Onder meer per fiets werd een bezoekgebracht aan diverse locaties als het Zalmhuis, Hal 4, Orange Flagship Store, Cruise Terminal, Restaurant Odyssee, Wereldmuseum, Golden Tulip Rotterdam Centre en Mooii.
Op jaarbasis zijn zo’n 250 beslissers vanuit de congres –en reisbranche te gast op deze dagen en maken zij op deze manier kennis met het aanbod in Rotterdam.
In 2007 zal Rotterdam Marketing doorgaan met het actief communiceren van het steeds groter groeiende Rotterdamse aanbod. "Met effectieve campagnes willen we de zakelijke bezoeker stimuleren naar de stad te (blijven) komen. Hij/zij wordt gestimuleerd om tijdens zijn/haar verblijf zoveel mogelijk uit te geven in de stad en dat het liefst tijdens een zo lang mogelijke verblijfsduur. De studiedagen vormen een zeer belangrijk onderdeel van de ‘Rotterdam-campagne’."