De gezamenlijke promotie van stad of regio lijkt
inmiddels ingeburgerd. Rotterdam Marketing gaat nog een stap verder door de
eventbeslisser per sector uit te nodigen.
Donderdag 21 september waren organisatoren uit de financieel-economische
sector aan de beurt voor een dag Rotterdam.
Rotterdam Marketing leidde een dertigtal organisatoren vanuit de financieel-economische branche rond in de stad met bezoeken aan Concert- en congresgebouw De Doelen, Scheepvaart en Transportcollege, Pelgrimvaderskerk, Brasserie Kasteel Spangen, Ahoy’ Rotterdam en het Wereldmuseum. De dag werd afgesloten op het terras van Restaurant Mooii in de Oude Haven.
Deze studiedag is één van de zeven dagen die Rotterdam Marketing jaarlijks organiseert. Voor elke studiedag wordt een andere doelgroep uitgenodigd. Tevens wordt het programma hierop aangepast. Iemand uit de medische sector beslist immers anders dan een planner uit de creatieve sector.
Op jaarbasis zijn zo’n 250 beslissers vanuit de congres –en reisbranche te
gast op deze dagen en maken zij op deze ongedwongen manier kennis met het
gevarieerde aanbod in Rotterdam.