12 januari 2012

Rotterdam Marketing Award voor Hans Waege

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

CITYMARKETING - Hans Waege, algemeen directeur van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, heeft onder het toeziend oog van vele honderden aanwezigen in de Cruise Terminal Rotterdam de 11e Rotterdam Marketing Award ontvangen uit handen van burgemeester Aboutaleb.

De uitreiking vond plaats tijdens de Rotterdam Nieuwjaarsborrel die jaarlijks wordt georganiseerd door Rotterdam Marketing in samenwerking met zeven Rotterdamse gemeentelijke instellingen. De vakjury koos dit jaar unaniem voor Hans Waege, omdat hij met zijn grote inzet voor het Rotterdams Philharmonisch Orkest in de afgelopen drie jaar, zowel het orkest als het merk Rotterdam meer dan voortreffelijk heeft uitgedragen tot ver over de grenzen.

'Bovendien heeft de uit Oudenaarde afkomstige Waege zich in zeer korte tijd weten in te nestelen in de Rotterdamse samenleving en valt hij inmiddels niet meer weg te denken uit het Rotterdamse zakelijke netwerk. Hans heeft een bijzonder gevoel voor de identiteit van zowel het orkest als de stad en weet zich hiermee zeer verdienstelijk te maken voor het merk Rotterdam', aldus de jury.

De Rotterdam Marketing Award ging eerder naar:

2010 Rob Wiegman, oud-directeur van het Nieuwe Luxor Theater
2009 Jan Willem Luyken, directeur North Sea Jazz Festival
2008 Annie Gruisen, algemeen directeur Spido
2007 Ivo Opstelten, burgemeester Rotterdam
2006 Sandra den Hamer, directeur Internationaal Film Festival Rotterdam
2005 Ted Langenbach, creatief directeur Now &Wow en
Koos Hanenberg, zakelijk directeur Now&Wow
2004 Mario Kadiks, algemeen directeur Rotterdam Marathon
2003 Roland Wondolleck, algemeen directeur Rotterdam Airport
2002 Kirk Lanterman, algemeen directeur Holland Amerika Lijn
2001 Paul Nouwen, voorzitter Rotterdam 2001 Culturele Hoofdstad van Europa