Dit jaar werd de marketing award voor het eerst uitgereikt door de kersverse burgemeester, Ahmed Aboutaleb aan een zichtbaar blij verraste Annie Gruisen.
Annie Gruisen ontving de Award mede door haar grote betrokkenheid bij de stad en uiteenlopende initiatieven om het nationale en internationale bezoek naar de Maasstad te stimuleren. De uitreiking vond plaats tijdens de nieuwjaarsreceptie die Rotterdam Marketing organiseerde in samenwerking met acht Rotterdamse gemeentelijke instellingen.
Onder leiding van Annie Gruisen trok Spido de afgelopen jaren een fors aantal bezoekers met een hoogtepunt van 402.176 bezoekers in 2007. Spido staat hiermee steevast in de top 3 van best bezochte attracties in Rotterdam. Daarnaast werd vorig jaar de gloednieuwe toeristische attractie Port Experience geopend. Een attractie die met een combinatie van informatieverstrekking en interactiviteit een waardevolle aanvulling vormt op het bestaande aanbod in de stad.
Vorig jaar werd toenmalig burgemeester van Rotterdam, Ivo Opstelten, met deze prijs verrast door Premier Balkenende.