24 mei 2013

Ricoh opent nieuw hoofdkantoor met kennis, netwerken en 3d-laser-mapping

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU BEDRIJFSOPENING - Ricoh opende deze week haar nieuwe hoofdkantoor in Den Bosch. 'Het nieuwe hoofdkantoor van tien verdiepingen is een plek voor ideeën, kennisuitwisseling en teamwork', aldus Ricoh. Evenementenbureau Artishock zette samen met de marketing- en communicatieafdeling van Ricoh een prima concept neer.

Zo'n 700 relaties van Ricoh beleefden een evenement waar ruim de tijd was om te netwerken. Na een walking dinner werden in het nieuwe gebouw de thema’s leiderschap, duurzaamheid en zakelijke communicatie besproken door uiteenlopende sprekers. Naast Matthieu Weggeman sprak voormalig generaal Dick Berlijn bijvoorbeeld over leiderschap en het verschil tussen falen en succes. Kitty Koelemeijer en Karl Raats gingen tijdens het parallelprogramma in op communicatie. In een tijd waarin verandering en snelheid centraal staat. Bas Haring sprak vanuit een filosofische benadering over duurzaamheid en trends en Ruud Koornstra gaf als ondernemer zijn visie op een duurzame wereld. Ricoh maakte het evenement hybride door live te bloggen. Erg interessant om de inspiratie van alle sprekers nogmaals terug te kunnen lezen. Als sluitstuk van de avond verzorgde voormalig minister Jan Kees de Jager een keynote. Hij sprak over de persoonlijke ervaringen van een minister in crisistijd en kreeg de lachers op zijn hand, waarna de officiele opening volgde:

>> In het komende EventBranche Magazine alle ins en outs over het Ricoh evenement