René van Dijk (35) is sinds 1 februari de nieuwe
creatief directeur van Usual Suspects.
In de afgelopen twaalf jaar heeft Van Dijk bij diverse
design- en reclamebureaus gewerkt. De laatste drie jaar was hij bij het
internationale bureau Kubik als strategy director verantwoordelijk voor de
creatieve afdeling en de strategische plannen op het gebied van experience
marketing en environmental branding. In dat kader behaalde hij in 2006 het
post-doctoraal Merkmanagement.
Van Dijk was recentelijk creatief en strategisch verantwoordelijk voor nationale en internationale projecten voor o.a. de Koninklijke Luchtmacht, Getronics PinkRoccade, E.ON, DSM en ABN AMRO in the Volvo Ocean Race. Vorig jaar werd zijn werk genomineerd voor de EVA Award, en bekroond met de Event Design Award in New York en de SponsorRing.
Van Dijk was recentelijk creatief en strategisch verantwoordelijk voor nationale en internationale projecten voor o.a. de Koninklijke Luchtmacht, Getronics PinkRoccade, E.ON, DSM en ABN AMRO in the Volvo Ocean Race. Vorig jaar werd zijn werk genomineerd voor de EVA Award, en bekroond met de Event Design Award in New York en de SponsorRing.
Bij Usual Suspects zal hij leiding geven aan de creatieve afdeling en
opdrachtgevers adviseren op het gebied van de integratie van experience
marketing binnen de marketingmix. “Het is anno 2007 beter dan ooit mogelijk om
events zo effectief mogelijk in te zetten aangezien het mediumlandschap aardig
aan het veranderen is en er meer dan ooit behoefte zal ontstaan aan ouderwets
contact met de doelgroep. Usual Suspects hebben binnen deze markt al een unieke
plaats veroverd die ik in de toekomst flink wil uitbreiden”, aldus Van
Dijk.
Lees ook: