Relatie+events+in+Corona%2Dtijd%3A+200+relaties+ervaren+energie%2C+inhoud+en+interactie+online
Nieuws

Relatie events in Corona-tijd: 200 relaties ervaren energie, inhoud en interactie online

EVENEMENTEN EN CORONA - In het online magazine NEW LIVE beschreef de redactie van EventBranche.nl de 3 fases die bij deze crisis horen en hoe we daar als branche uitkomen. Nu op de rand van fase 1 (lockdown) en fase 2 (live met veel restricties) laat D&B Eventmarketing hoe je een impactvol relatie evenement online kunt organiseren. Hun awardwinnende relatie evenement werd door D&B omgeturnd in een online event.

Vanwege COVID-19 vond het jaarlijkse relatie-event van D&B Eventmarketing (de D&B Rosé) dit keer voor het eerst digitaal plaats. Na een aantal weken van innovatie binnen D&B en het aanpassen naar ‘het nieuwe normaal’ zaten donderdag 12 mei 200 relaties met hun Community Matters Kit klaar achter hun computer voor een show vol inhoud, energie en interactie. De afgelopen periode schoten digitale oplossingen als paddenstoelen uit de grond. De ene nog spectaculairder dan de ander. Maar voor de D&B Rosé werd teruggegaan naar de kern: de doelstellingen waren het uitgangspunt voor het event, niet de meest innovatieve tool. “Eigenlijk zoals we het al 37 jaar doen”, licht CEO Pieter Bas Boertje toe. 'Eerst de vraag, dan de middelen. De reacties en resultaten liegen er niet om.'

Het doel van de D&B Rosé is om relaties onder te dompelen in de D&B merkidentiteit, verbinding te stimuleren met andere gasten, maar vooral om te raken. Vandaar dat de vorige LIVE-edities altijd een bijzondere experience bevatten. “Vanuit dat doel zijn we ook begonnen”, vertelt Boertje. We wilden onze relaties laten ervaren waarom verbinding met je stakeholders juist nu zo belangrijk is. Vandaar het thema ‘Community Matters”.

Combi van live & digitaal

Na de uitnodiging duurde het ongeveer een week voordat alle plaatsen waren vergeven. Deze deelnemers kregen vooraf persoonlijk een pakket bezorgd door de D&B’ers zelf. Hierin zaten de benodigdheden voor een geslaagd online event: roze oordopjes en maskertje, ingrediënten voor een culinair taartje, wat hapjes, een bingokaart voor de borrel en natuurlijk een proeverijtje van D&B Rosé’s.

De energieke presentatrice Pauline de Wilde praatte het impactvolle programma aan elkaar. Vier experts schoven aan tafel en gaven hun visie op communities, in de TV-keuken werd het taartje afgemaakt, deelnemers waanden zich even buiten de huiskamer met een 3D audio-experience, er werden prijzen gewonnen bij de D&Bingo en tot slot werd, traditiegetrouw, de D&B Rosé van 2020 gekozen.

D&B is klaar voor de new way of LIVE

De eventbranche is hard getroffen door de crisis. Echter zit afwachten niet in het roze bloed van het bureau en is er vrijwel direct na de introductie van de maatregelen doorgepakt. “Ik ben een positief mens,” aldus Pieter Bas. “In de afgelopen 32 eventjaren heb ik een hoop crises meegemaakt. Deze overleven we ook en maakt ons zelfs alleen maar sterker. Ons team is nog nooit zo gemotiveerd geweest en we lopen over van de creatieve ideeën. Bovendien past de mix van live en online bij de campagne-matige visie die wij hebben op de inzet van events. Wij zijn klaar voor deze new way of LIVE”.

‘De nieuwe norm’

Naast dat bezoekers een leuke middag hadden, zijn ze ook geïnspireerd en op nieuwe inzichten gebracht. Wat vooral terugkomt in de reacties is het persoonlijke. “Hoe we op afstand toch een gevoel van samen hebben weten te creëren, daar zijn we erg trots op.  Inmiddels heeft een aantal gave merken ons weten te vinden voor de organisatie van hun events in deze nieuwe vorm”.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.