
Leuk hoor die 5 trends en ontwikkelingen in de BIG 5 van dit Gouden Giraffe Jaarboek, maar hoe vertaal je dat nou naar de praktijk van jouw evenement? We maken een praktische vertaling van de BIG 5 voor jouw volgende event middels een checklist per eventsoort. Hoe pas je de BIG 5 toe voor jouw volgende relatie event?
- Wie niet duurzaam is, is af
Het relatie evenement is live laten beleven van jouw duurzaamheidsprincipes. Wat is jouw beleid op het gebied van duurzaamheid en vertaal dit naar jouw live contact met je relaties. Wie durft ergens voor te staan en relaties daarin mee te nemen, maakt van relaties fans en zelfs ambassadeurs.
- Gebruik het relatie event en het traject daarom heen om jouw relaties input te geven voor jouw next step qua duurzaamheid
- Deel jouw uitdaging en maak een game van de zoektocht naar de oplossing daarvoor. De relatie met de best input wint een mooie prijs
- Digitaal om de Experience te versterken
Gebruik online en digitale tools om data te verzamelen, zodat jouw relatie evenement op basis van die data vorm krijgt. Simpel voorbeeld: weet jij van je relaties wat hun hobby’s of passies zijn, nodig ze dan uit voor een event of VIP-moment rondom dat thema.
- Gebruik virtual reality om jouw relaties mee te nemen in de toekomst van jouw merk of organisatie en vraag daarbij om terugkoppeling
- Wees netwerk-faciliteerder: wie met digitale apps of tools relaties aan elkaar weet te koppelen, biedt ongekende meerwaarde aan relaties
- Digitaal, online, virtual of augmented: de digitale gereedschapskist is zo groot en divers dat deze hulpmiddelen kunnen zorgen voor een unieke beleving en WOW-moment en dat zal relaties aan jou en je event binden
- Aandacht is het nieuwe goud
In principe draait ieder relatie evenement en relatiemarketing om aandacht, maar bij het relatie evenement mag je de overtreffende trap van aandacht bieden.
- De CEO die alle relaties persoonlijk welkom heet en daarbij input van contactpersonen gebruikt om echt tot het allerpersoonlijkste ontvangst te komen
- Iedere gast is een VIP-gast
- We hebben in alles te maken met de new consumer, dus ook met de nieuwe relatie. Belangrijkste conclusie van de new consumer/relatie: ze willen hun ei kwijt. Dus ook een relatie evenement is niet zenden door een leuke beleving te bieden, maar durf ook hier de relatie mee te laten beslissen, communiceren en denken.
- Always On
Het moet toch zo’n beetje het ultieme zijn: het relatie evenement dat doorgroeit tot een community van relaties. Allemaal onder jouw vlag, met het relatie event als krachtigste touchpoint, maar juist ook met een jaaragenda waardoor de relatie community continu nieuwe input, inspiratie en zichten krijgt. Relaties geef je, niet alleen jouw boodschap en inhoud, maar bijvoorbeeld ook elkaar. Als jij dat always on faciliteert ben je in 2023 van meerwaarde.
- Gedragsverandering
Relatie evenementen en gedragsverandering kunnen de band met relaties nog veel krachtiger maken:
- Het sportmerk dat relaties tips, training, begeleiding en coaching geeft
- Het relatie evenement dat stelling neemt in een maatschappelijke discussie en relaties het podium geeft om hun inzichten te delen
- De innovatie of het nieuwe inzicht delen en laten beleven op het relatie evenement, waardoor jouw relaties een voorsprong hebben in de markt