Registratie+software+voor+een+Corona+teststraat
Persberichten

Registratie software voor een Corona teststraat

Om samen het Coronavirus onder controle te houden komen er steeds meer testopties in Nederland. De GGD werkt enorm hard om het aantal aanvragen te verwerken, maar zij krijgt ook steeds vaker hulp van private ondernemingen die private sneltesten aanbieden in aparte Corona teststraten. Om de aanmeldingen en toegangscontrole voor deze Corona teststraten in goede banen te leiden wordt steeds vaker ticketprovider Entranz ingeschakeld. En met succes!

Natuurlijk kennen we de PCR test met het wattenstaafje, maar vaak duurt het 3 tot 5 dagen voordat je de uitslag hiervan krijgt. Een sneltest is dan soms een oplossing. Die is minder betrouwbaar, maar toont wel aan of jij een besmettelijke vorm van het SARS-CoV-2 (COVID19) virus hebt. Diverse ondernemers starten daarom een eigen sneltest teststraat voor hun eigen medewerkers of voor iedereen die hier behoefte aan heeft. Voor sommige bedrijfstakken zoals het onderwijs, kapsalons, kinderopvang en de medische zorg is snelheid namelijk cruciaal. Ieder uur of iedere dag dat een medewerker thuis zit en dus niet kan werken kost geld. Een Corona sneltest biedt dan vaak de oplossing. Maar, de capaciteit is beperkt en het animo hoog. Hoe zorg je dan voor een goede administratie?

Online registratie voor sneltest teststraten in de praktijk

Entranz speciaal voor COVID19 sneltest teststraten software ontwikkeld zodat de ticketverkoop online geregeld wordt en toegangscontrole op locatie kan plaats vinden. Met ons systeem maak je een ‘evenement’ aan met een looptijd. Dat kan bijvoorbeeld 14 dagen zijn afhankelijk van hoelang jij jouw locatie open hebt. Vervolgens geef je de capaciteit aan en de openingstijden. Je hebt bijvoorbeeld 3.000 testen ingekocht en wilt van 08.00 – 18.00 de teststraat open. De laatste stap is dan aangeven hoelang een tijdslot duurt en hoeveel personen je per tijdslot kunt bedienen. Stel dat een test 15min duurt en je hebt 4 loketten, dan is een tijdslot dus 15min en kunnen er 4 mensen per tijdslot zich registreren voor een sneltest. Daarna geneert ons systeem automatisch het aantal tijdsloten. Dus bij 14 dagen van 08.00 – 18.00 uur en tijdsloten van 15min heb je dus in totaal 560 tijdsloten. En per tijdslot kun je 4 mensen kwijt, dus kunnen er 2.240 tickets verkocht worden voor jouw teststraat.

In veel gevallen moet je dit soort tijdsloten en capaciteiten handmatig invoeren. Dat betekent dat je vaak per tijdslot een ticket moet maken met een max van 4 boekingen per ticket. Dat zou betekenen dat, indien je dit handmatig moet doen, je 560 tickets moet maken. Met Entranz doen we dat automatisch voor jou. Tijd is geld en daarom hebben wij dit volledig geautomatiseerd.

 

Toegangscontrole bij Corona sneltest testlocaties

Het Entranz platform is niet alleen uitermate geschikt om eenvoudig online registratie voor jouw testlocatie in te regelen, maar ook bieden wij apps en handheld scanners om de bezoekers te registreren bij binnenkomst. Immers, je wilt ook weten wie er aanwezig is in de testlocatie. Onze handheld scanners en scan app (voor iOS en Android) zijn naadloos geïntegreerd met onze COVID19 teststraat oplossing. Dat betekent dat zodra iemand zich online heeft geregistreerd om bij jou te komen testen, kun je diegene ook direct scannen bij binnenkomst. Zo zie je hoeveel testen er zijn verkocht, hoeveel mensen al zijn geweest, wie er nu is en wie er nog moet komen.

 

Koppeling met andere platformen

Belangrijk is om te weten dat Entranz geen medische gegevens van mensen verzameld, ontvangt of bewaard. Daarvoor hebben wij koppelingen met platformen die dit veel beter kunnen. Zo is er een koppeling met Teamleader. Ieder persoon die zich registreert voor jouw teststraat kun je zo automatisch in Teamleader laten importeren. Dat gaat volledig automatisch en iedere 60 seconden. Indien je de testresultaten wilt rapporteren, kun je dit in Teamleader doen zodat je alle patiënt gegevens op één plek hebt. Uiteraard zijn er ook koppelingen mogelijk met andere software pakketten. Belangrijk is dat wij koppelingen met CRM, ERP, EPD of andere soorten software pakketten stimuleren en actief ontwikkelen zodat jouw organisatie gewoon kan blijven werken met de software die ze gewend zijn.

 

Direct aan de slag met registratie voor jouw teststraat?

Wil jij de online registratie en toegangscontrole voor jouw Corona sneltest teststraat ook automatiseren en professioneel inregelen? Start dan vandaag nog met Entranz en doorloop de volgende 5 eenvoudige stappen om vandaag al aan de slag te gaan met jouw Corona sneltest teststraat:

  • Stap 1: Maak een account via https://www.entranz.nl/registreer
  • Stap 2: Doorloop het onboarding proces voor alle juridische en financiële informatie
  • Stap 3: Maak jouw evenement aan inclusief looptijd van het project of evenement, de tijdsduur per tijdslot, het aantal tickets per tijdslot en de openingstijden. Vervolgens kun je automatisch alle tijdsloten genereren met onze tijdsloten generator.
  • Stap 4: Creëer in 3 klikken een ticketshop om de tickets of registraties voor jouw Corona sneltest teststraat publiekelijk te maken
  • Stap 5: Presenteer jouw ticketshop / registratie op jouw website, Facebook of andere kanalen en start met de verkoop van tijdsloten voor jouw Corona sneltest teststraat
© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.