7 april 2009

Regardz wint internationale prijs

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

Sitecore, een van ’s werelds grootste spelers op het gebied van .NET content management systemen (CMS), heeft de website van Regardz uitgeroepen tot beste site in de categorie ‘Best Hospitality Site’ bij de International Sitecore Site of the Year 2009 verkiezing.

Bij het bepalen van de winnaars was de inzet van Sitecore’s CMS, om vorm te geven aan effectievere bedrijfsprocessen en online strategieën, doorslaggevend. De jury heeft alle 1.500 ingezonden sites beoordeeld op creativiteit en integratie van ‘rich data sources’ en applicaties. Maar ook op de totale gebruiksvriendelijkheid van de site en de manier waarop de sites zijn ingezet om bezoekers te informeren, inspireren en aan te zetten tot actie. Wereldwijd maken duizenden organisaties gebruik van de CMS software van Sitecore waaronder bedrijven als Microsoft, Sara Lee, Siemens, Toshiba, ISS en natuurlijk Regardz

Concept regardz.nl
Op basis van de propositieverandering en nieuwe huisstijl heeft Regardz vorig jaar samen met internet strategiepartner eFocus een nieuwe website ontwikkeld. Rekening houdend met de kernwaarden van Regardz. Dit heeft geleid tot het concept waarbij bezoekers op twee totaal verschillende manieren digitaal kennismaken met het aanbod van Regardz. De ene ingang is traditioneel. De andere ingang is verrassend en inspirerend. 'Men creëert als het ware een eigen Ultimate Business Bubble. Iets wat Regardz nastreeft. Binnen deze bubble mag men doen wat men wil en zijn wie men wil zijn. Via de eigen bubble kunnen bezoekers hun ervaringen delen. Ideeën opdoen. En zich laten verrassen door het aanbod van arrangementen op een originele manier gepresenteerd te krijgen. Dit laatste is gedaan door het aanbod te filteren door middel van een spel op basis van persoonlijke interesses.'

Trots
“De site van Regardz wordt door velen geroemd. Dit omdat er een bijzondere combinatie is gemaakt tussen traditionele e-commerce enerzijds en het op een verrassende manier aanbieden van informatie en het laden van een merk met een sterke corporate identity anderzijds”, vertelt marketing manager Collin Hamming. “Dit alles op een zeer gebruiksvriendelijke, effectieve en binnen de branche vernieuwende manier. Daarnaast oogt de website wat Regardz wil uitstralen. Zakelijk, maar met een knipoog. Het is een website met een bite! We zijn supertrots dat we zo kort na de lancering van de site een prestigieuze internationale prijs in de wacht hebben gesleept. Het is een mooie bevestiging dat de, samen met ons internet strategiebureau eFocus, opgezette e-strategie de juiste is”, sluit Collin af.