Na het recordaantal inzendingen van vorig jaar, hebben de campagnemakers dit jaar ook zeker niet stilgezeten. Maar liefst 211 inzenders vonden hun case zo inventief en effectief dat zij de gok durven te wagen op de Esprix 2009. Zij durven het aan om hun campagne door de zware Esprixjury te laten beoordelen. Deze jury, 72 vakmensen verdeeld in tien evenwichtig samengestelde vakjury’s, bepaalt welke campagnes het gouden, zilveren of bronzen eremetaal in ontvangst mogen nemen. Met 211 inzendingen breekt de Esprix een nieuw record.
Met 64 inzendingen is de categorie Geïntegreerd koploper, direct volgend is de categorie Directe Communicatie. De lat ligt hoog en voor de jury wordt het zware klus om de winnende campagnes te selecteren. Vakgenoten kunnen de ingezonden cases vanaf 9 april online bekijken op www.esprix.nl. Woensdag 13 mei wordt tijdens de uitreiking bekend gemaakt welke campagnes een Esprix verdienen.
Aantal campagnes verdeeld over de categorieën
Categorie Geïntegreerd 64 inzendingen
Categorie Sponsorship | Joint Effort 13 inzendingen
Categorie Directe Communicatie 25 inzendingen
Categorie BtoB 10 inzendingen
Categorie Retail | Trade Marketing 21 inzendingen
Categorie Event Communicatie 11 inzendingen
Categorie Dealer | Salesforce | Internal Motivation 8 inzendingen
Categorie Product Launch | Relaunch | Trial 19 inzendingen
Categorie Cause | Charity | Non-Profit Marketing 23 inzendingen
Categorie Small Budget 17 inzendingen