
Tijdens de eigen RAI-vakbeurs Intertraffic Amsterdam werd de 100 miljoenste bezoeker verwelkomd, sinds de opening van het Europa-complex door Prins Bernard in 1961. De heer Bartenbach van bedrijf Bartenbach uit het Oostenrijkse Bürs werd met een ludieke act verrast door de RAI-medewerkers. Vervolgens werd hij welkom geheten door Paul Riemens, de nieuwe CEO van RAI Amsterdam en Intertraffic product manager Joyce de Winter. Naast een VIP – behandeling op de beurs Intertraffic, ontving hij een cheque om met partner terug te komen naar onze hoofdstad voor een volledig verzorgd weekend.
Toonaangevend in Europa
Sinds de opening van het Europacomplex heeft de ontwikkeling van de RAI een enorme vlucht genomen. Zij organiseert evenementen in binnen- en buitenland en exploiteert het RAI Convention Centre aan de Zuidas in Amsterdam. RAI Amsterdam verwelkomt jaarlijks zo’n 1,5 miljoen bezoekers tijdens circa 500 evenementen, waaronder beurzen, congressen, corporate events en andere evenementen. De jaarlijkse spin-off van de RAI voor de metropool Amsterdam is becijferd op 600 miljoen euro en 7.000 arbeidsplaatsen.