RAI Amsterdam: bedrijfsresultaat, omzet en bezoekers stijgen, aantal events neemt af
RAI AMSTERDAM - Het jaarverslag van RAI Amsterdam is ieder jaar een mooi ijkpunt voor de Nederlandse eventbranche, congreswereld en beurzenmarkt. De cijfers over 2018 laten een helder beeld zien voor RAI: bedrijfsresultaat groeit door naar 15,5 miljoen, omzet stijgt naar ruim 152 miljoen euro en het aantal bezoekers nam toe van 1,5 miljoen naar 1,8 miljoen en dat met minder eigen titels én minder events van externe organisatoren.
Typisch RAI: durven het net even iets anders te doen, dus zie hier: het jaarverslag van 2018 in een video van 4 minuten. CEO Paul Riemens, spreekt over een topjaar en neemt de kijkers mee door een jaar waar masterplan 2030 is neergezet. Uitgebreide inzage in het jaarverslag vind je op de site van RAI Amsterdam
De belangrijkste cijfers uit het jaarverslag van RAI Amsterdam:
- Klanttevredenheid organisers
2018: 8,2 (2017: 8,1)
- Klanttevredenheid exposanten
7,5 (7,5)
- Klanttevredenheid bezoekers
7,8 (7,5)
- Bezoekers
1,8 mln (1,5 mln)
- Aantal eigen evenementen
18 (22)
- Aantal evenementen met externe organisatoren
387 (421)
- Medewerkerstevredenheid
81% (-)
- Aantal medewerkers
383 FTE (376 FTE)
- Omzet
152,3 mln (122,2)
- Bedrijfsresultaat
15,5 mln (9,6 mln)
- Totaal energieverbruik Convention Centre Amsterdam
139TJ (134TJ)
- CO2-emissie Convention Centre Amsterdam
2.128 ton (2.043 ton)
RAI Visie 2030: bouwen aan de toekomst
De RAI is in januari 2018 gestart met de ontwikkeling van een nieuwe ruimtelijke visie in het plan RAI Visie 2030. Dit plan is gericht op het vinden van een gezond evenwicht tussen sociale (people), ecologische (planet) en economische (profit) waardecreatie. Met de initiatieven die hierin gebundeld zijn, worden diverse doelen van de RAI bereikt, zoals:
- het verbeteren van de uitstraling op en rond het Europaplein;
- het verminderen van het aantal logistieke bewegingen;
- de verbinding met de stad te vergroten;