9 mei 2014

Rabobank ontwikkelt campagne rondom sportevenement

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTMARKETING - Rabobank lanceert de campagne 'Samen Sterker' in het kader van de naderende Rabobank Hockey World Cup 2014. In vier korte documentaires worden nationale hockey(st)ers samen met de mensen waar zij sterker van zijn geworden in beeld gebracht.

'Het WK hockey is de climax van 18 jaar partnerschap en tevens een mooie aanleiding om onze betrokkenheid bij Nederlandse sporters te tonen', aldus Heleen Crielaard, hoofd merk & marktcommunicatie bij Rabobank Nederland.

Samen Sterker
Maartje Paumen en Minke Booij laten zien hoe belangrijk het is om van elkaar te leren. Robbert Kemperman en Sander de Wijn zijn een onverslaanbaar duo door hun hechte vriendschap, Dick Schoenaker weet als oud-voetbal international hoe het is om op een WK te staan en steunt zijn dochter Jacky onvoorwaardelijk. Hockeyclub Feijenoord, opgericht in de Rotterdamse achterstandswijk door Paul Veldhuijzen, is een bijzonder voorbeeld van maatschappelijke betrokkenheid en talentontwikkeling. Precies waar Rabobank voor staat, want samen bereik je meer dan alleen. De eerste documentaire is vanaf vandaag te zien op de Rabobank campagnesite.

#samenmet
'Onze betrokkenheid bij de sport staat voorop', aldus Crielaard. 'We zijn nog steeds een betrokken bank en we vinden het belangrijk te laten zien waar we voor staan. Sport is een belangrijk maatschappelijk fenomeen. En met dit partnerschap brengen we de hockeysport verder, landelijk en lokaal.' Rabobank roept fans op middels een selfie op social media te laten zien met wie zij het WK hockey beleven. Bij het gebruik van #samenmet verschijnen de beelden op de campagnesite van Rabobank. De campagne wordt ondersteund door verschillende middelen, waaronder TV-commercials die vanaf 19 mei worden uitgezonden. De documentaires en commercials zijn gemaakt door Kumpany in samenwerking met 100% Halal. Tevens heeft Rabobank een grootse afbeelding van 850m2 geplaatst op de ramen van het kantoor van Rabobank Nederland in Utrecht, waarop Robbert Kemperman en Sander de Wijn als duo te zien zijn.