PromoPodium organiseerde 23 juni de eerste
Marktplaatsdag. De koop- en verkoopsite op internet vierde die dag
de 100 miljoenste advertentie op Marktplaats.nl met een groot
evenement in Emmeloord. PromoPodium was verantwoordelijk voor de gehele
organisatie van deze dag.
Marktplaats.nl is één
van de meest populaire websites van Nederland, met maandelijks miljoenen
bezoekers. Ter ere van de 100 miljoenste advertentie besloot Marktplaats een
feestje te geven voor haar gebruikers.
Als locatie voor dit feest werd het terrein van het Bosbad in Emmeloord gekozen, de plaats waar Marktplaats.nl in 1999 begon. Gebruikers konden zich vooraf via de site inschrijven als verkoper of als bezoeker. Uiteindelijk bezochten ruim 1.400 gebruikers de eerste Marktplaatsdag.
Opdrachtgever tevreden
Remco Armee, brand manager van Marktplaats.nl: 'Deze eerste Marktplaatsdag was een groot succes en heeft onze verwachtingen overtroffen. PromoPodium is erin geslaagd een echt ‘Marktplaats’ feest te maken waar zowel jong en oud zich prima vermaakten. Vanaf het eerste moment voelden ze precies aan wat we wilden en wisten dit tot in de details goed uit te voeren'.
Levende Marktplaats
Het Bosbad van Emmeloord met haar zonneweide, het binnen-en
buitenzwembad was omgetoverd in een familieparadijs met ruim twintigtal
attractaties van een Idols voorstelling tot Ien en d’r Suikerspinmachien en van
het mobiele naaiatelier tot een reuze BungeeJump. Voor de kleintjes waren o.a.
Bob de Bouwer en lekkere poffertjes aanwezig. Op het grote hoofdpodium
verzorgden muzikale Marktplaats-acts het voorprogramma van CHIPZ en slotact
Tambora.nl. En natuurlijk werd er, Marktplaats gebruikers eigen, flink
gehandeld: ruim 100 verkopers prijsden hun waar aan in echte marktkramen.