18 september 2007

Prins voor een Dag maakt wederom indruk

Rubrieken

Krachten bundelen, collegialiteit in plaats van concurrentie en een gemeenschappelijk doel: Den Haag promoten als MICE-bestemming. De vijfde editie van Prins voor een Dag bewees maar weer eens dat ze in Den Haag goed bezig zijn.

Ondanks de vele files liep het bomvolle programma van de lustrumeditie van Prins voor een Dag slechts een half uurtje uit. Dat kwam ook wel door de pakkende lezing van Wouter de Vries jr in de Nieuwe Kerk.: 'We moeten eindelijk eens van binnen naar buiten denken: zeg waar je goed in bent en bewijs dat maar', het was de strekking van een zeldzaam vermakelijk en pakkend verhaal.

160 eventcollega's

Vervolgens gingen ruim 160 eventcollega's op verschillende routes Den Haag in. Locaties als het Omniversum, het nieuwe ADO Den Haag stadion, Steigenberger Kurhaus Hotel en het Fortis Circustheater gaven de verscheidenheid van Den Haag mooi weer.

FZ was mee op de groene route. Waar het Omniversum wederom indruk maakte met het enorme projectiescherm. Events Coordinator Annelies Poolman van Global Reporting Initiative gaf de branchegenoten nog even een inhoudelijk boodschap mee over duurzame congressen.

Als lunchlocatie werd gekozen voor de niet alledaagse lunchlocatie De Zandacademie, waar Martinair Partyservice voor de lunch zorgde.

Mooi van lelijkheid
Het nieuwe ADO stadion is aan de buitenkant mooi van lelijkheid. Binnenin het stadion is alles perfect voor elkaar en zijn er een aantal prima locaties, waar diverse zalen vele honderden mensen kunnen huisvesten. Bijzonder is ook de voor een groot deel overdekt gracht om het veld, die ook als eventlocatie verhuurd kan worden.
Hoogtepunt
Maar voor vrijwel alle aanwezigen op de groene route was Dutch Water Dream toch wel het hoogtepunt. Met eventcollega's in een rubberboot over de wildwaterbaan: het leverde alleen maar lachende gezichten op. 'Echt weer eens wat anders.'
De goed in elkaar gezette dag eindigde in het Atrium van het Stadhuis ('het Eiz-pah-leiz zoals de Hagenezen het noemen', aldus wethouder City Marketing Frits Huffnagel) met een hapje en een drankje.
Foto's: