25 januari 2008

Primera en Paylogic nieuwe ticketgigant

Rubrieken

Winkelketen Primera gaat een langdurige samenwerkingsovereenkomst aan met online ticketingpartij Paylogic. Voor Paylogic moet de samenwerking resulteren in een versterking van haar positie als dienstverlener voor eventorganisatoren.
Primera beoogt het beste en meest complete fysieke ticketverkoopkanaal van Nederland te worden. Primera kreeg in december 2007 al de exclusieve verkoop van KNVB voetbaltickets. Nu worden daar via Paylogic de toegangskaarten voor de meer dan 200 evenementorganisaties aan toegevoegd.
750.000 klanten per week
Paylogic zag in anderhalf jaar tijd haar de omzet toenemen en verdubbelde het aantal klaten. 'Voor fysieke ticketverkoop (verkoop van gedrukte entreekaarten in bijvoorbeeld winkels) is een retailkanaal met landelijke dekking heel belangrijk. Winkelketen Primera heeft bijna 400 winkels gevestigd door heel Nederland en dit aantal zal op termijn uitgroeien naar 500 winkels. Primera bestaat uit een keten van servicegerichte ondernemers en heeft meer dan 750.000 kopende klanten per week. Bovendien heeft het de positie als marktleider wat betreft Ticketbox-voetbalkaarten', aldus de samenwerkende bedrijven.
Fysiek verkoopnet
Jan Willem van der Meer, commercieel directeur van Paylogic: 'Met haar landelijke dekking van bijna 400 winkels is Primera dé partij voor fysieke ticketverkoop. Onze bestaande klanten zijn enthousiast over deze samenwerking, want met behoud van aantrekkelijke prijzen kunnen ze van een perfect fysiek verkoopnet profiteren. Met Primera hebben we een ijzersterk aanbod voor elke evenementenorganisatie, gezamenlijk zullen we de rol van het huidige Ticketbox in de markt overnemen.'
Evenementen en beurzen
Gert van Doorn, formulemanager van Primera: 'Na de verwerving van de voetbaltickets van de KNVB eind vorig jaar, kunnen we in samenwerking met Paylogic onze dienstverlening opnieuw uitbreiden. Naast de voetbalproducten, die nu eenmaal voornamelijk mannen interesseren, bereiken we met de tickets van Paylogic andere belangrijke doelgroepen via dance-evenementen zoals Dance Valley, Rock-it Open Air en Masters of Hardcore, maar ook via beurzen zoals de Woonbeurs, de Miljonair Fair en de Jonge Gezinnenbeurs.'