Winkelketen Primera gaat een langdurige
samenwerkingsovereenkomst aan met online ticketingpartij Paylogic. Voor Paylogic
moet de samenwerking resulteren in een versterking van haar positie als
dienstverlener voor eventorganisatoren.
750.000 klanten per week
Paylogic zag in anderhalf jaar tijd haar de omzet toenemen en verdubbelde
het aantal klaten. 'Voor fysieke ticketverkoop (verkoop van gedrukte
entreekaarten in bijvoorbeeld winkels) is een retailkanaal met landelijke
dekking heel belangrijk. Winkelketen Primera heeft bijna 400 winkels gevestigd
door heel Nederland en dit aantal zal op termijn uitgroeien naar 500 winkels.
Primera bestaat uit een keten van servicegerichte ondernemers en heeft meer dan
750.000 kopende klanten per week. Bovendien heeft het de positie als marktleider
wat betreft Ticketbox-voetbalkaarten', aldus de samenwerkende bedrijven.
Fysiek verkoopnet
Jan Willem van der Meer, commercieel directeur van Paylogic: 'Met haar
landelijke dekking van bijna 400 winkels is Primera dé partij voor fysieke
ticketverkoop. Onze bestaande klanten zijn enthousiast over deze samenwerking,
want met behoud van aantrekkelijke prijzen kunnen ze van een perfect fysiek
verkoopnet profiteren. Met Primera hebben we een ijzersterk aanbod voor elke
evenementenorganisatie, gezamenlijk zullen we de rol van het huidige Ticketbox
in de markt overnemen.'
Evenementen en beurzen
Gert van Doorn, formulemanager van Primera: 'Na de verwerving van de
voetbaltickets van de KNVB eind vorig jaar, kunnen we in samenwerking met
Paylogic onze dienstverlening opnieuw uitbreiden. Naast de voetbalproducten, die
nu eenmaal voornamelijk mannen interesseren, bereiken we met de tickets van
Paylogic andere belangrijke doelgroepen via dance-evenementen zoals Dance
Valley, Rock-it Open Air en Masters of Hardcore, maar ook via beurzen zoals de
Woonbeurs, de Miljonair Fair en de Jonge
Gezinnenbeurs.'