
Shoppers kunnen voortaan moeiteloos en 24 uur per dag producten aanschaffen met hun smartphone door simpelweg de tags op duizenden billboards, bushokjes en ander straatmeubilair van AFA JCDecaux te scannen. PowaTag communiceert met elke vorm van media waardoor gebruikers in een paar tikjes transacties en aankopen kunnen maken, dat merk betrokkenheid transformeert door dit geheel nieuwe sales kanaal.
EventBranche.nl sprak met de makers en vroeg naar de mogelijkheden op de evenementenmarkt: 'De app integreert verscheidene aankoop- en betaalmogelijkheden. Op drukke evenementen zoals een muziekfestival, waar normaal gesproken tientallen mensen in de rij staan voor een drankje, kan je je voorstellen dat men bijvoorbeeld simpelweg een QR code scant of een linkt volgt op de site van het evenement, van het drankje of ander product dat men wil aanschaffen en direct betaalt via een reeks van methoden (contactloos, ideal, paypal, creditcard etc.). Men komt zo in een digitale wachtrij, en haalt het product af wanneer het klaar staat. Geen gedoe meer met contant geld, muntjes, kassarijen, wachtrijen etc. Zo wordt het personeel ontlast, wachtrijen opgelost, en alles gestroomlijnt.'
Casper Claudius Gregersen, Commercial Director van AFA JCDecaux, zegt over de PowaTag die gelanceerd wordt op de Deense markt: 'We zijn toegewijd aan het bieden van outdooroplossingen van de hoogste kwaliteit aan onze zakenpartners. Wij streven ernaar innovatieve manieren die onze aanbieding world-class maken, te integreren.
PowaTag is de perfecte oplossing om onze advertenties naar het volgende niveau te tillen, het transformeert ze van attentiepunt naar een punt van actie. Samen met PowaTag’s MobilePay partnerschap betekent deze deal dat onze klanten onmiddellijk een publiek van meer dan 2 miljoen kunnen bereiken.'