8 juni 2007

Platform Museale evenementen richt zich op interne organisatie

Rubrieken

Het museum als evenementenlocatie is voor een groot aantal museummedewerkers een minder aantrekkelijke gedachte. Het Platform Museale Ontvangsten en Evenementen nodigt haar leden uit voor een bijeenkomst waarbij de interne organisatie en het evenementenbeleid van deze locaties het hoofdonderwerp is.
Het genootschap schets het probleem van dergelijke locaties: 'Verantwoordelijken voor de museale evenementen en ontvangsten, moeten vaak schipperen tussen interne, museale belangen en de wensen en eisen van de zakelijke klant die bij hen in huis een evenement organiseert.'
Organisatie op evenement afstemmen
De leden van het PMO&E, vatten dit onderwerp donderdag 28 juni van 12.30 tot 17.30 bij de hoorns en trachten de vraag te beantwoorden hoe interne museumorganisaties beter op ontvangsten en evenementen kan worden afgestemd.
Zuiderzeemuseum als locatie

De bijeenkomst vindt plaats bij PMO&E-lid Margot Sundermeijer, hoofd Events bij het Zuiderzeemuseum. Haar collega en adjunct-directeur Pien Harms, geeft deze middag een inleiding over het beleid in het Zuiderzeemuseum ten aanzien van ontvangsten en evenementen. Daarna zal Arie van der Well van Wizzix u inzicht verschaffen in het reserverings- en registratie programma Full House, dat door diverse musea wordt gebruikt, waaronder het Zuiderzeemuseum.

Evenementenbeleid

De laatste spreker is Mandy Ruhé. Zij is communicatieadviseur en eventmanager bij KPMG. In haar voordracht gaat zij in op het evenementenbeleid van KPMG. Ook staat zij stil bij de verwachtingen van KPMG rond museale locaties en eventuele evenementen in die ambiance.