Het museum als evenementenlocatie is voor een groot
aantal museummedewerkers een minder aantrekkelijke gedachte. Het Platform
Museale Ontvangsten en Evenementen nodigt haar leden uit voor een bijeenkomst
waarbij de interne organisatie en het evenementenbeleid van deze locaties het
hoofdonderwerp is.
Het genootschap
schets het probleem van dergelijke locaties: 'Verantwoordelijken voor de museale
evenementen en ontvangsten, moeten vaak schipperen tussen interne, museale
belangen en de wensen en eisen van de zakelijke klant die bij hen in huis een
evenement organiseert.'
Organisatie op evenement afstemmen
De leden van het PMO&E, vatten dit onderwerp donderdag 28 juni van
12.30 tot 17.30 bij de hoorns en trachten de vraag te beantwoorden hoe interne
museumorganisaties beter op ontvangsten en evenementen kan worden
afgestemd.
Zuiderzeemuseum als locatie
De bijeenkomst vindt plaats bij PMO&E-lid Margot Sundermeijer, hoofd
Events bij het Zuiderzeemuseum. Haar collega en adjunct-directeur Pien Harms,
geeft deze middag een inleiding over het beleid in het Zuiderzeemuseum ten
aanzien van ontvangsten en evenementen. Daarna zal Arie van der Well van Wizzix u inzicht verschaffen in het reserverings- en registratie
programma Full House, dat door diverse musea wordt gebruikt,
waaronder het Zuiderzeemuseum.
Evenementenbeleid
De laatste spreker is Mandy Ruhé. Zij is communicatieadviseur en eventmanager bij KPMG. In haar voordracht gaat zij in op het evenementenbeleid van KPMG. Ook staat zij stil bij de verwachtingen van KPMG rond museale locaties en eventuele evenementen in die ambiance.