30 augustus 2012

Planspot.com verzorgt 'massa promotie' voor evenementen

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTBRANCHE ONLINE EVENTS - Planspot.com, een nieuwe dienst van Nederlandse bodem waarmee via sociale netwerken, pers en media, eenvoudig promotiecampagnes voor evenementen gevoerd kunnen worden, kent een vliegende start. Zo is Planspot door het Nederlandse consulaat in San Francisco geselecteerd om zich te presenteren aan toonaangevende investeerders en bedrijven uit de Amerikaanse Tech-wereld.

Hoewel Planspot.com officieel pas in September gelanceerd zal worden, kan het dus nu al rekenen op veel belangstelling uit binnen- en buitenland. Zo wordt de Rotterdamse onderneming naar eigen zeggen genoemd als één van de potentiële winnaars van de Accenture Innovation Award 2012 en werd het eerder al door ondernemersblad “Sprout” uitgeroepen tot startup van de week.

Via “Holland in the Valley”, waarvan de vorige deelnemers onder anderen te zien waren in de De Wereld Draait Door, lonkt nu ook het buitenland en krijgt Planspot de kans om voet op Amerikaanse bodem te zetten. 'We zijn zeer vereerd met de uitnodiging van het consulaat om ons in het Mekka van de Tech-wereld te presenteren aan internationale bedrijven en investeerders. Dit kan de lancering van Planspot in het buitenland een enorme boost geven', aldus Reinoud Tjallema, Marketing Manager voor Planspot.

Lancering in September
In Nederland werkt Planspot.com samen met ruim 400 mediapartners waaronder toonaangevende websites, bladen en kranten. Organisatoren hebben via Planspot de mogelijkheid evenementen rechtstreeks in de (digitale) kalenders van deze partners te plaatsen en/of aan te melden bij aangesloten redacties. Daarnaast is het mogelijk sociale netwerken als Twitter en Facebook aan het platform te koppelen waardoor voor ieder event, eenvoudig een social media campagne gevoerd kan worden. Planspot zal naar verwachting in September lanceren.