Pioniers in congresproductie lanceren 'Neuroshaping' voor MICE-evenementen

25-01-2019 - Het Franse congres-productiebedrijf Micemedia en het Nederlandse event-designbedrijf Slidebox starten met een belangrijk moment in 2019 door hun innovatieve 'Neuroshaping'- concept te lanceren om MICE-evenementen in de sector te transformeren en hiernaast een nauwer samenwerkingsverband aan te kondigen.

In een evoluerende wereld waar technologie steeds vaker wordt gebruikt om informatie en omgevingen te verbeteren, kan de ervaring op een congres of bijeenkomst vrij standaard, weinig inspirerend en zonder echte innovatie lijken. Het komt vaak voor dat bezoekers na het evenement geen impactvolle ervaring of herinnering hebben en ze zijn mogelijk niet geneigd om hun ervaring met anderen te delen of terug te keren.

Om kwalitatief hogere niveaus van bezoekersinteresse, betrokkenheid en ‘excitement’ te genereren - en de bijbehorende toename van positieve recensies, herhaalbezoeken en hogere ROI - moeten congresorganisatoren nieuwe elementen introduceren om de gebruikelijke verwachtingen bij hun evenementen te overtreffen. Ze moeten percepties verschuiven, habituele patronen ontwrichten en omgevingen creëren om aanwezigen te verbazen en enthousiast te maken, en een ervaring creëren die de bezoekers nog lang zullen herinneren en koesteren.

Hoe kan dit gerealiseerd worden? Met Neuroshaping.
Neuroshaping is een concept dat is geconcentreerd rond de zintuigen en is een krachtige strategie voor congressen en bijeenkomsten. Slidebox is, in samenwerking met Micemedia, ideaal gepositioneerd om Neuroshaping in de praktijk te brengen, en het zal een van de belangrijkste pijlers worden van hun ontwerpactiviteiten. Het doel van Neuroshaping is om een diepe, duurzame impact op de hersenen te creëren om de gewenste herinneringen, vaardigheden en gemoedstoestanden te verhogen, op een aantal manieren:

- Storytelling - deelnemers laten leren door ingebeelde scenario's
- Geluid - gebruik van akoestiek om presentaties te verbeteren en ze gedenkwaardig te maken
- Visuals - vormen en kleuren ontwerpen om de emotionele respons te beïnvloeden
- Verlichting - het beïnvloeden van reacties met verschillende lichtsferen
- Situaties - omgevingen in een evenement te creëren om positief gedrag te bevorderen

Van het 3D ontwerp van (hoofd) podia en de signage tot creatieve ontmoetingsruimten, onorthodoxe stoelindelingen en zelfs de lettertypen die in presentaties worden gebruikt, kunnen alle aspecten van een evenement worden gecontroleerd om een blijvende indruk achter te laten bij de deelnemers.

Na het het uittesten van dit baanbrekende concept van Neuroshaping op congressen wist Micemedia dat ze de perfecte partner in Slidebox hadden om de uitvoering ervan mogelijk te maken.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Bijman Audiovisueel

    Bijman Audiovisueel verzorgt licht- beeld- en geluidstechniek voor corporate events. Met grote zorg en aandacht...
  2. Azavista

    Azavista verhelpt de ergernissen van zakelijke evenementprofessionals door te zorgen voor een efficiëntere...
  3. Univate

    We denken verder dan het beeldscherm en gebruiken interactie-, motion- en ruimtelijk ontwerp om bijzondere ervaringen...
  4. Faber audiovisuals

    Faber Audiovisuals is een toonaangevende Europese leverancier van LED-scherm verhuur en AV producties. Het bedrijf...
  5. René Pouwelse Advies Regie Productie

    Advies, regie en productie op het gebied van evenementen en audiovisuele ondersteuning

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners