Pilot events: hier wordt onderzoek naar gedaan

01-02-2021 - EVENTBRANCHE TEST EVENEMENTEN - 500 gasten mogen 15 februari naar het Beatrix Theater in Utrecht. 500 proefpersonen die onderdeel zijn van een serie pilot events die tot data en inzichten moeten leiden en uiteindelijk de basis moeten zijn voor verruiming. Maar waar wordt precies onderzoek naar gedaan?

Het Fieldlab voor Evenementen laat op hun website Back2Live.nl weten wat het belang is van de test events: 'Voor het weer verantwoord en veilig kunnen organiseren van toekomstige evenementen, is het nodig dat in de praktijk onderzoek door middel van pilot events wordt uitgevoerd. De pilots zijn enerzijds bedoeld om op zichzelf nieuwe inzichten te leveren. Anderzijds sluiten de pilots aan bij overig onderzoek dat het Fieldlab uitvoert of in voorbereiding heeft. Op basis van de onderzoeksresultaten kan de sector verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van haar bezoekers.'

Het uitvoeren van pilots moet de volgende inzichten opleveren:

Contact:

  • Inzicht in het aantal contactmomenten tussen bezoekers
  • Inzicht in de duur van contactmomenten tussen bezoekers
  • Inzicht in type contact om interacties te kunnen gaan categoriseren op risico van het contact
  • Inzicht op welke wijze interacties afhangen van de toegelaten capaciteit per m2
  • Welke maatregelen effectief bijdragen aan beperken van contact

Gedrag:

  • Inzicht op welke manier men wenselijk gedrag stimuleert
  • Inzicht in welke maatregelen goed worden nageleefd en waar uitdagingen liggen

 

Implementatie van maatregelen:

  • Inzicht op welke manier maatregelen zo goed mogelijk in de praktijk kunnen worden geïmplementeerd
  • Inzicht in de (logistieke)haalbaarheid van nieuwe activiteiten zoals de inzet van sneltesten waarbij bezoekers ‘aan de deur’ worden getest, de inzet van temperatuurmeting, triage en instroomprotocollen (gespreide aankomst- en vertrektijden)

 



Congres 15 februari: toekomst van zakelijke events
In een proeftuin, waar de bezoeker onderdeel van is, wordt aan de hand van een interactief programma de toekomst van de zakelijke evenementen onderzocht. Het congres op 15 februari biedt een inspirerende doorkijk naar de nabije toekomst van het vak. Er is plek voor 500 bezoekers, die ten behoeve van het onderzoek worden verdeeld in bubbels van 250, 200 en 50 personen.

>> Kaarten voor dit evenement zijn te bestellen via Eventim

>> Lees ook: Back to Live Zakelijk: ben jij 1 van de 500 gasten bij het test evenement op 15 februari?


 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners