Peugeot kiest voor online event om de interactie te bevorderen

18-09-2015 - ONLINE EVENTS - Speciaal voor Peugeot ontwikkelde HidashHi een real-time online communicatie oplossing waarmee het Management Team van Peugeot op eenvoudige wijze in één keer aan alle sales teams in het land, zo’n 160 dealers met 500 medewerkers, haar kwartaalplannen kon presenteren. Een online event dus.

‘Ieder kwartaal weer is het een enorme belasting voor onze dealers om vanuit heel Nederland op tijd op een locatie te verschijnen. Daarom zochten we naar een nieuwe manier om met onze dealers te kunnen communiceren’, aldus Menno Bouma, die destijds als Manager Events and Point of Sale bij Peugeot Nederland N.V betrokken was bij het concept. Peugeot vond in HidashHi een geschikte partner. HidashHi, gespecialiseerd in real-time online communicatie oplossingen, ontwikkelde een custom branded pagina waarin alle dealers door middel van een aantal videoboodschappen werden bijgepraat over de commerciële plannen voor het laatste kwartaal van 2015. Na het bekijken van de video’s konden er real-time online vragen gesteld worden. Het Management Team beantwoordde direct alle vragen.

'Op een live event is het lastig om in een plenaire setting interactie te krijgen. Door gebruik te maken van de communicatie oplossing van HidashHi verlaag je de drempel en creëer je interactie. Alle vragen en antwoorden zijn zichtbaar waardoor je gezamenlijk de materie verder uitdiept en er meer draagvlak ontstaat. Hierdoor voelen de medewerkers zich meer betrokken’, aldus Menno Bouma. ‘De reacties zijn zeer positief. Deze online meetings zullen worden afgewisseld met live meetings. We gaan hier zeker mee door’, benadrukt Bouma de combinatie van online en live.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners