11 december 2015

Persgroep geeft publiek dankzij Vote Company een grote rol in het Musical Award Gala

Door Sjoerd Weikamp
EVENEMENTENBUREAU AWARD - De Persgroep lanceert vanuit het AD de Publieksprijs voor de beste musical van het jaar. Deze musicalprijs wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt tijdens het Muscial Award Gala. De Persgroep schakelde Vote Company in om middels een verkiezing het publiek te betrekken bij dit gala-evenement.

Het Nederlandse publiek kan zijn stem uitbrengen op drieëntwintig door de Stichting Musical Awards genomineerde musicals en bepaalt zodoende welke musical op woensdag 6 januari de AD Publieksprijs wint. De Persgroep heeft de organisatie van de verkiezing uitbesteed aan Vote Company, specialist in de organisatie van verkiezingen.

Verkiezing is een geweldig platform
De Persgroep is enthousiast over deze nieuwe verkiezing en weet inmiddels goed welke kansen een verkiezing biedt. 'Eerder dit jaar gaven we Vote Company de opdracht om een verkiezing te organiseren rondom het thema amateursport. Dat is de verkiezing ‘Clubhelden van de amateursport’ geworden. Dat was een groot succes en we waren onder indruk van de wijze waarop Vote Company dit voor ons heeft kunnen vertalen in termen van exposure, leads en sales', aldus Bert Looij van De Persgroep. 'Deze nieuwe verkiezing van de Beste Musical zien we als een logische vervolg. Het is een unieke kans om onze lezers en het publiek te betrekken bij de musicals en de musicalsterren in Nederland. Een thema waarvoor een groot deel van onze lezers belangstelling heeft.'

Live-show op televisie
Op 6 januari 2016 wordt de AD Publieksprijs uitgereikt tijdens de 15e editie van Musical Awards Gala. Het gala is live te zien zijn bij de AVROTROS. Tijdens deze groots opgezette liveshow vanuit het Beatrix Theater in Utrecht worden de prestigieuze Awards voor Nederlands grootste musicalsterren en beste producties uitgereikt. Nog tijdens de live-uitzending kan er gestemd worden. Aan het einde van de uitzending wordt de winnaar bekend gemaakt.

Verkiezingen zijn ‘hot’
Steeds meer media, merken en brancheorganisaties ontdekken de mogelijkheden van een verkiezing. Marcel Demper, founder van Vote Company, ziet zijn bedrijf hard groeien: 'Ook deze verkiezing is weer een fantastisch project om te mogen realiseren. Ons stemplatform is dermate flexibel dat we iedere keer weer maatwerk kunnen leveren. Tegelijkertijd is het sterk doorontwikkeld en daar profiteren al onze opdrachtgevers van. Zo bevat het systeem geautomatiseerde “fraudecontroles” die ervoor zorgen dat de verkiezingen eerlijk verlopen. Voor veel van onze opdrachtgevers is de combinatie van een flexibel platform met de zekerheid van een eerlijke verkiezing een belangrijke reden om de organisatie van een verkiezing aan ons uit te besteden.'