
40 studenten van diverse opleidingen (HKU, HU, Fontys, Stenden, HvA, InHolland) kwamen met hun docenten naar DeFabrique voor een boeiende dag. EventBranche.nl presenteerde een kort toekomstbeeld voor de huidige 'parels' uit de eventopleidingen, de toekomst van eventmarketing en de 15 trends voor het komende jaar. Daarna presenteerde 9 IDEA-bureaus zich in een korte pitch aan de studenten.
In de middag was het de beurt aan de studenten. Naast een groot aantal speeddates met de bureaus, op zoek naar de perfecte match, moesten zij ook een concept bedenken voor een merkactivatie. De talenten verrasten veel juryleden (bureaus) en docenten met hun eigen elevatorpitch. Wat een enorm spreektalent heeft deze generatie. Een aantal studenten blonk daarnaast uit in hun visie op de branche en de vooraf ingestuurde CV's. Dat leidde uiteindelijk tot een unanieme top 3:

Uit het pitch-juryrapport van EventBranche.nl:
1. Patricia Vergeer (midden) - 'Hoogstzelden meegemaakt dat iemand in 2 minuten je mee kan nemen als een professionele storyteller, kan overtuigen en haar punt kan maken. Triggerde door een vraag achter te laten: 'We hebben straks een 3-daagse werkweek, wat ga ik met die 4 dagen doen? En ik ga echt niet zo maar naar ieder evenement, dus wat gaan wij als eventbranche doen?'
Patricia wint een traineeship bij één van de 9 aanwezige bureaus naar keuze ('Dat wordt of Move of Xsaga). Daarnaast is zij voor en achter de schermen te gast bij ATP Event Experts tijdens de stopover van de Volvo Ocean Race.
2. Elza Voorhorst (rechts) - 'Haar blik op de generatie en de vertaling naar ons vak én haar manier van overtuigen, deden haar voorkomen als een volwaardige collega met een eigen visie.'
Elza wint een studieprogramma bij Master in Event Management.
3. Didi Poel (links) - 'Prachtige visie: de creatieve zakelijkheid van de eventbranche naar andere branches brengen.'
Didi wint een tablet van Acer met toetsenbord.
De drie winnaars nemen binnenkort plaats aan de ronde tafel van EventBranche.nl om hun visie en kijk op de branche bloot te leggen voor een groot artikel in EventBranche Magazine nummer 1 van 2015.