De Haagse partycateraar Taat & de Regt lanceerde
afgelopen week haar vernieuwde website. De website maakt al op de homepage
onderscheid in klantgroepen. Volgens de cateraar een unicum in de
branche.
Door verschillende profielen gericht aan te spreken op hun evenementdoelstellingen en het bereiken daarvan, meent partycateraar Taat & de Regt een vernieuwende verkoopstrategie in handen te hebben.
‘De geijkte websites zijn veelal productgericht, óók in onze branche, want
geschreven vanuit het eigen product en de eigen werkwijze’, onderbouwt adjunct
directeur Remco Boelens. 'Door klanten direct aan te spreken op hun behoeftes en
doelstellingen voor een evenement, willen wij ze direct meenemen bij de
invulling van het evenement. Een voorbeeld: als een klant intern alle neuzen
dezelfde kant op wilt na een fusie, vraagt dat om prikkels en energie die de
harten sneller doen kloppen en de adrenaline laat stromen. Wij kunnen het eten
en drinken daar heel gericht op afstemmen. Sterker, catering dient als middel om
de boodschap op de gasten over te brengen.’
Herkennen in profiel
Boelens benadrukt dat deze visie al langer wordt gehanteerd door Taat &
de Regt, nieuw is dat klanten hier dus online direct op worden aangesproken.
‘Het voorkomt een soms intensief voortraject. Klanten voelen zich bij
binnenkomst op de site meteen aangesproken, ze herkennen zich, al dan niet
bewust, in een profiel.’
Bereiken van doel
'Tests wijzen uit dat de bezoeker al op de homepage intuïtief kiest voor
het profiel waar hij of zij zich mee vereenzelvigt’, aldus Boelens. De bezoeker
komt op de homepage in een interactieve setting van een evenement terecht en kan
een aansprekende persoon aanklikken. ‘Vervolgens worden ze meegenomen in de
invulling en het bereiken van het doel van het evenement.’
Verkooptroef
Met de vernieuwende website meent Taat & de Regt een verkooptroef in
handen te hebben. Boelens: ‘Veel prospects oriënteren zich via internet, wij
hopen met deze opzet een interessant voorportaal voor onze sales te hebben
gecreëerd.’