Gebert Janssen (foto, vooraan: Clickshots.nl) deed in levende 'live' verslag op zijn Facebook-pagina, en later ook in de landelijke media, van zijn doodverklaring: 'Vandaag heb ik bericht ontvangen van de ABN AMRO dat ik ben overleden. Alle rekeningen zijn al 2 dagen geblokkeerd. Omdat er overal foutmeldingen kwamen heb ik vanochtend de helpdesk gebeld om te vragen wat er aan de hand was. Daar kreeg ik de mededeling dat ik beveiligd moest inloggen (WAT ONMOGELIJK WAS GEMAAKT). De vriendelijke mijnheer zei nog wel dat er gelukkig geen fraude was en er niets aan de hand was.
'HALLO!! Er moest toch wel ergens een belletje gaan rinkelen dat hij met een overleden persoon aan het praten was??? Later vandaag post van de ABN ontvangen met de mededeling dat ik ben overleden. Ik dacht nog even dat nu het probleem uitgelegd zou worden en er nieuwe pasjes in de enveloppen zouden zitten. Nee dus. Wel de verklaring dat Ik ben overleden en toegang tot de bank niet meer mogelijk is. Alles is geblokkeerd. Ik besta niet meer voor de bank. Weer gebeld. Nu in afwachting wat er gaat gebeuren en hoe de ABN aan deze informatie is gekomen. Voor de duidelijkheid: IK BEN SPRINGLEVEND.'
Inmiddels heeft de bank in de Telegraaf laten weten dat de excuses zijn aangeboden en er een bos bloemen onderweg is naar Janssen. Ondertussen is hij druk bezig met het beoordelen van 40 cases van de Gouden Giraffe Event Awards.
Alles in een leuke presentatie samengevat. 'Hoe maak je de klantbeleving optimaal?' Tijd voor een presentatie bij de ABN. (wel op het hoofdkantoor op de 35e verdieping