
Dit besluit sluit aan bij de nieuwe groeistrategie, die RTL vorige week donderdag 19 april jl. bekendmaakte, waarbij de behoeften en drijfveren van consumenten centraal komen te staan. Het bedrijf laat de oude zendergerichte aanpak los en gaat voor een hechte relatie en directe interactie met zijn kijkers, volgers en bezoekers, via elk denkbaar kanaal en zelfs buiten het scherm.
De locatie Studio 21 in eigen beheer en de bijbehorende business gerichte activiteiten voor derden dragen daar niet aan bij. De focus van de live entertainmenttak van het mediabedrijf komt hiermee volledig te liggen op het bedenken, creëren en produceren van grote publieksevenementen, zoals GABBERS, Soof de Musical, Bright Day, Let’s Dance, Ashtonia, The Christmas Show en het gezonde festivalweekend Healthy Fest.
Sjoerd van Schooten, managing director RTL Live Entertainment, licht toe:
'Ons portfolio van publieksevenementen is de laatste jaren enorm gegroeid. Het live contact met publiek sluit naadloos aan bij onze Fan Centric-groeistrategie, waarbij we een emotionele band willen opbouwen met kijkers, volgers en dus ook bezoekers. We zullen ons focussen op het uitbouwen van onze bestaande merken en het ontwikkelen van nieuwe inspirerende liveconcepten.'
Richard Jonker, general manager Oseven is blij met deze ontwikkeling: '
Met de focus op zowel happening als food past de exploitatie van de dinnershow helemaal binnen onze visie. Met enorme trots en toewijding zullen we het succesvolle concept van de dinnershow voorzetten en door ontwikkelen.'