2 november 2007

Oplocatie signaleert daling outdooractiviteiten

Door Mark Wichmann

Rubrieken

Het aantal aanvragen en de vraag naar outdooractiviteiten daalt n.a.v. de negatieve berichtgeving rond deze vorm van bedrijfsuitjes. Twee dodelijke ongevallen, feiten waar de eventbranche van rilt, zorgen helaas voor veel (begrijpelijke) negatieve publiciteit.
Het aantal aanvragen en de vraag naar outdooractiviteiten daalt n.a.v. de negatieve berichtgeving rond deze vorm van bedrijfsuitjes. Twee dodelijke ongevallen, feiten waar de eventbranche van rilt, zorgen helaas voor veel (begrijpelijke) negatieve publiciteit.
Oplocatie.nl deed navraag bij zo'n 20 event-specialisten op het gebied van off road-, 4x4-, buitensport- en outdooractiviteiten.

Zo maar een voorbeeld: Arthur van Break Free Funcompany, een van de grotere leveranciers van outdooractiviteiten en dito materialen, viel het op dat het de laatste weken opvallend stil was in zijn markt en deed navraag bij een aantal collega's. Oplocatie.nl deed dat ook en kwam tot de conclusie dat er inderdaad een dip te bespeuren is in de animo voor dit soort evenementen.
Opmerkelijk is ook: opdrachtgevers zijn kritischer dan ooit wat betreft de veiligheid. Positief puntje: de prijs is wat minder van doorslaggevende betekenis.
Noot FZ: kloppen de geluiden die Oplocatie.nl heeft verzameld? Zijn deze geluiden de directe aanleiding voor een landelijke certificering?