Het aantal aanvragen en de vraag naar
outdooractiviteiten daalt n.a.v. de negatieve berichtgeving rond deze vorm van
bedrijfsuitjes. Twee dodelijke ongevallen, feiten waar de eventbranche van rilt,
zorgen helaas voor veel (begrijpelijke) negatieve
publiciteit.
Het aantal aanvragen en de vraag naar outdooractiviteiten daalt
n.a.v. de negatieve berichtgeving rond deze vorm van bedrijfsuitjes. Twee
dodelijke ongevallen, feiten waar de eventbranche van rilt, zorgen helaas voor
veel (begrijpelijke) negatieve publiciteit.
Oplocatie.nl deed navraag bij zo'n 20 event-specialisten op het gebied
van off road-, 4x4-, buitensport- en outdooractiviteiten.
Zo maar een voorbeeld: Arthur van Break Free Funcompany, een van de grotere leveranciers van outdooractiviteiten en dito materialen, viel het op dat het de laatste weken opvallend stil was in zijn markt en deed navraag bij een aantal collega's. Oplocatie.nl deed dat ook en kwam tot de conclusie dat er inderdaad een dip te bespeuren is in de animo voor dit soort evenementen.
Opmerkelijk is ook: opdrachtgevers zijn kritischer dan ooit wat betreft de
veiligheid. Positief puntje: de prijs is wat minder van doorslaggevende
betekenis.
Noot FZ: kloppen de geluiden
die Oplocatie.nl heeft verzameld? Zijn deze geluiden de directe aanleiding
voor een landelijke certificering?