De cijfers liegen niet: het Genootschap voor Eventmanagers groeit, het aantal bedrijven dat eventbudgetten begroot neemt toe en op steeds meer marketing- en communicatieafdelingen is een eventprofessional. Maar de organisatiekant ervaart die professionalisering toch anders.
Binnen een week namen tientallen eventcollega's de moeite om even de poll aan te klikken en dat leverde maar weer eens een heel duidelijk beeld op. Ruim de helft ziet zijn of haar opdrachtgever niet als een 'eventprofessional' en geeft aan dat de opdrachtgever niet van de hoed en de rand weten. Slechts één op de tien stemmers vindt dat de beslisser alle ins en outs weet:
In hoeverre zijn uw opdrachtgevers echte eventprofessionals?
Volledig, zij weten alle ins en outs van de branche
<div class="poll_answer_bar"></div>

11%
Gedeeltelijk, we moeten ze regelmatig op de hoogte stellen
<div class="poll_answer_bar"></div>

37%
Niet, veel van onze opdrachtgevers weten niet van de hoed en de rand
<div class="poll_answer_bar"></div>

52%