18 november 2014

Onze aandachtsboog van 12 naar 8 seconden, hoe pas je events aan?

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENONDERZOEK - Een interessant artikel op Eventmanagerblog.com: onze aandachtsboog is nog slechts 8 seconden. 'Minder dan een goudvis', aldus het artikel dat verwijst naar een onderzoek van National Center for Biotechnology Information. Eventmanagerblog.com komt met oplossingen voor eventprofessionals.


Holly Krenek Senior Corporate Marketing Manager bij AlienVault schrijft over de resultaten van het onderzoek op Eventmanagerblog.com en geeft een aantal tips voor eventmanagers. EventBranche.nl defineerde aan de hand van diverse onderzoeken de betekenis van de aandachtsboog of ook wel aandachtsspanne: 'De aandachtsspanne is de hoeveelheid geconcentreerde tijd op een taak zonder dat de persoon afgeleid wordt.' Die tijd is tussen 2000 en 2014 van 12 seconden gezakt naar 8 seconden. En daar moeten ook eventmarketeers en communicatieprofessionals rekening mee houden. Krenek komt tot de volgende tip:

- kortere spreektijd (TedTalks worden genoemd als voorbeeld)
- gebruik visuele content
- grappige video's die aanzetten tot denken
- interactie
- weten wat de doelgroep wil en bied die meerwaarde

>> bekijk het volledige artikel op Eventmanagerblog.com

>> In het EventBranche TrendMagazine onder meer aandacht voor onze Trends voor 2015, waarin ook de kortere concentratieboog staat, en een artikel over visuele content. Geen abonnee? Word vandaag nog lid van ons platform en ontvang alsnog het trendmagazine en vakblad.