Onderzoek wijst uit dat eventbezoekers 25 – 32% van de tijd afgeleid zijn

10-12-2019 - BEA WORLD 2019 - Op het podium: Event neuroscience expert Ben Moorsom, CEO van het Neuroscaping Design Inc. & The Debut Group. Tijdens zijn workshop over de werking van ons brein deelt hij aantal interessante inzichten. Zo vertelt hij dat ons brein dagelijks zo overbelast wordt dat wij op evenementen 25 – 32% (!) van de tijd afgeleid zijn. De belangrijkste boodschap van Moorsom was dan ook gericht op eventmanagers: het is jullie taak om het publiek te helpen focussen.

‘There is an immense competition to the gateway of the mind, that is standing in the way of the connection that we seek though events.’   - Ben Moorsom

Een interessant podium voor deze lezing tijdens de BEA World 2019. Een lezing waarvan de belangrijkste boodschap schuilt in een advies richting eventmanagers: zorg voor rust en focus bij eventbezoekers tijdens evenementen. De afleiding zorgt ervoor dat de boodschap niet goed overkomt en dat de verbinding tussen bezoekers niet tot stand komt. Tijdens de BEA World zag EventBranche.nl veel evenementen langskomen waar gekozen werd voor spektakel, voor overdaad en verbluffende eventconcepten. In zijn lezing nam Moorsom ons mee, hoe kunnen we zorgen dat het brein van onze bezoekers niet nog verder overbelast raakt? EventBranche.nl liet de expert aan het woord. Wat is precies het probleem en waar ligt de oplossing? 
 

Een aantal tips van de expert op een rij:

'Tunneling' 
Tunneling helpt om de eventbezoeker te focussen. Men is geneigd het licht te volgen. Is er teveel licht op het podium dan raken mensen snel afgeleid. Maak juist gebruik van licht om te focussen op dat wat het meest belangrijk is. De spreker? De video of juist de zaal tijdens interactie momenten?

Groen! 
Het is bewezen dat het gebruik van groen, fysiek in de ruimte of via beeld, ervoor zorgt dat mensen rust ervaren. Door digitaal 45 seconden lang groen te laten zien verbeterd de focus al bij bezoekers. Bij de BEA World hebben ze deze wijze les die Moorsom eerder al met hen deelde toepast. Tussen de lezingen door was groen te zien, zowel op beeld als naast het podium.

Design less
Dit is de belangrijkste tip volgens Moorsom. Een uitdaging voor eventmanagers en opdrachtgevers die voor bepaalde events het liefst groot uitpakken. Groot uitpakken kan, maar maak keuzes wat je op welk moment met de bezoeker deelt. Zorg dat de belangrijke boodschappen écht overgebracht kunnen worden door geen 'overload' aan prikkels te creëren. 


Over Ben Moorsom:
Sinds de oprichting van Debut Group in 1997 heeft Ben het zijn missie gemaakt om ineffectieve conventies van bedrijfservaringen uit te dagen en te verstoren.  Door het toepassen van ontwikkelingen uit de psychologie, neurowetenschappen en datawetenschappen veranderen Ben en zijn team het publiek in actieve deelnemers op cognitief niveau. Ze maken gebruik van neuroscaping-principes om het lawaai en de concurrentie bij de toegangspoort tot de menselijke geest te doorbreken, waardoor zakelijke berichten voorop komen te staan. Ben is een frequente keynote-spreker op wereldwijde conferenties over communicatie-leiderschap.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners