
De belangrijkste functies voor de keuze van ticketing software in Europa verschillen per land maar er zijn drie belangrijke trends:
1. Eenvoudige en transparante prijsstelling is een eis van zowel de evenement organisator als de bezoeker van het evenement. Dit wordt ondersteund door een onderzoek van ticketscript onder de bezoekers van evenementen. 58% van de bezoekers ziet graag meer transparantie in kaartverkoop met betrekking tot extra fee´s die gehanteerd worden.
2. Voor 82% van de respondenten is het van essentieel belang om in staat te zijn de kaartverkoop snel en naadloos te integreren met Facebook en de website. Ongeacht de omvang of de branche van het evenement.
3. Real-time inzicht in rapportage en verkoop statistieken maakt het voor organisatoren, die gebruik maken van online kaartverkoop, mogelijk om marketing en sales aan te sturen op een manier die voorheen ondenkbaar was. 87% van de respondenten ziet dit als essentiële kenmerken.
Daarnaast zijn er specifiek voor Nederland twee extra factoren die meewegen in de besluitvorming:
1. In tegenstelling tot andere Europese landen, is het exclusieve eigendomsrecht van de gegevens een belangrijk onderdeel voor 82% van de Nederlandse respondenten. Bij ticketscript worden gegevens niet gedeeld met derden en zijn alleen inzichtelijk voor de organisator zelf.
2. Beveiliging staat hoog op de agenda bij het selecteren van ticketing software. Dit geeft direct de belangrijke kwesties binnen de industrie weer zoals: secondary ticketing, levering van tickets, beschikbaarheid van de server, beveiliging van gegevens en het minimaliseren van fraude bij verkoop aan de deur.
Frans Jonker, CEO: ‘ticketscript is toegewijd aan het ondersteunen van evenement organisatoren om hun communities uit te breiden, meer te verkopen en uiteindelijk nog succesvoller te worden. De resultaten van het onderzoek bewijzen dat onze ticketing oplossing meegroeit met de behoefte van onze klanten. Het is niet verrassend dat exclusieve eigendomsrecht van de gegevens en beveiliging twee belangrijke factoren zijn bij het kiezen van een ticketing oplossing in Nederland. Beveiliging staat aan de basis van onze oplossing. Door alleen digitale en mobiele tickets aan te bieden, welke unieke barcodes bevatten, minimaliseren we het risico op fraude. Vooral bij massale aankoop door ticket bots. De lancering van ticketscript box office, Europa's eerste mobiele app voor verkoop aan de deur, is een grote stap voorwaarts in het minimaliseren van fraude. Ook is het voor organisatoren met een hoge mate van verkoop aan de deur eenvoudig na te gaan of de verkoop overeenkomt met het aantal transacties. 97% van onze klanten kan ons aanbevelen en daar zijn we bijzonder trots op! We zullen er alles aan doen om dat zo te houden en we blijven streven naar betere resultaten in een volgend onderzoek’ aldus Frans Jonker.