Onderzoek Eventbudget (UK): ruim 80 procent ziet eventbudgetten krimpen

19-08-2020 - EVENEMENTENONDERZOEK - EventBranche.nl volgt al jaren het Engelse IPA Bellwether onderzoek naar marketingbudgetten. De cijfers uit dat onderzoek blijken vooralsnog een prima voorspeller van de Nederlandse budgetten. Het onderzoek noteerde de grootste daling van eventbudgetten ooit: in Q2, vol in de lockdown, gaf ruim 80% van de marketeers aan dat de eventbudgetten kleiner werden.

Niet onverwacht, zeker in Q2 waar er door regels en maatregelen vrijwel geen event georganiseerd kon worden. Toch gaf 3,6 procent aan de budgetten in Q2 te hebben verhoogd. De neergang van budgetten was ook vergeleken met de crisis van 2008 een absoluut negatief record: bij 50 procent van de respondenten werd in het marketingbudget gesneden. Toch wordt verderop in het onderzoeksverslag ook gesproken over een stijgende lijn in 2021.

>> Bekijk het onderzoek: Coronavirus outbreak drives record decline in UK marketing budgets

 

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners