Wekt creativiteit op
Een Amerikaans onderzoek zette twee groepen respondenten voor een aantal gebruiksvoorwerpen. ‘Kom met alternatieven waar deze voorwerpen voor gebruikt kunnen worden.’ De 'muzikanten' bleken significant creatiever en gebruikten beide hersenhelften intens.
Helpt bij leren
Waar er lange tijd vanuit werd gegaan dat luisteren naar klassieke muziek de hersenen stimuleert om te leren, blijkt nu dat elke vorm van muziek dat effect heeft. Canadees onderzoek toonde aan dat na het luisteren van muziek een persoon eenvoudiger content tot zich neemt.
Het houdt bezoekers vast
Ja echt, muziek kan er voor zorgen dat bezoekers langer op uw evenement blijven. Een studie uit de jaren tachtig toonde ooit al eens aan dat muziek in een winkel er voor zorgde dat mensen langer bleven én dat ze meer uitgaven. Let op, uit de praktijk is gebleken: mensen blijven langer bij langzame achtergrond muziek. Het tegenovergesteld is ook waar: snelle muziek laat gasten eerder vertrekken.
Veel meer uitkomsten uit onderzoeken met raakvlakken met de eventbranche in het onlangs verschenen EventBranche Magazine. Nog geen lid? Meldt u vandaag nog aan als lid en ontvang alsnog het reeds gepubliceerde EventBranche Magazine 2.
Mail om lid te worden naar elin@eventbranche.nl