
Die conclusie kan wel getrokken worden na een bliksembezoek aan Londen met ATP Event Experts. In 48 uur zag EventBranche naast de indrukwekkende Spelen, vele bedrijfsgroepen genieten van een onvergetelijk evenement, een avondje Holland Heinken House en als klein landje samen komen om sporters aan te moedigen. Mede dankzij de vele duizenden vrijwilligers, allen met een glimlach en een behulpzaamheid waar we veel van kunnen leren, lijkt een tripje OS2012 een garantie tot succes. 'Het is in ieder geval één van de meest bijzondere belevenissen die je kunt meemaken', aldus Jeroen de Roever van ATP, die binnen ATP dé man voor OS 2012 London is. In het EventBranche Magazine 4 veel meer over de Spelen en ATP, waar met name de korte reisafstand naar Londen bij ATP voor veel uitdagingen zorgde.
Uitstralen
In het Holland Heineken House spraken we onder meer met Hans Böhm, marketing directeur van Heineken Nederland en zijn collega Ralph Rijks. In het komende magazine geeft hij uitleg waarom de veel besproken branding van het biermerk juist wel klopt bij het Nederlandse 'thuis' op de Olympische Spelen. 'Het uitstralen van Nederland, Oranje en trots passen volledig bij onze kernwaarden. Wij doen het niet voor de naamsbekendheid, want die is wel 'aardig he', maar willen een bierbeleving neerzetten in combinatie van met een home away from home-gevoel.'
Ook NOC-NSF is erg tevreden over de ultieme Nederlandse uiting tijdens de OS2012 London. 'Ons doel is eigenlijk niet groot: verbinden en inspireren met de kracht van sport', vat Paul Holster de missie samen. Er was wat kritiek op de massale locatie en de betaalde tickets. In het Alexandra Palace komen iedere avond 6000 Nederlanders samen en zonder ticketing zou de druk op de locatie te groot worden. 'Daarnaast gaan de opbrengsten naar vrijwilligers die uitgekozen zijn door de Olympische sporters. Vrijwilligers die vroeger bij hun club alles voor ze deden, worden nu met partner ingevlogen naar de OS2012.'