24 oktober 2006

The Nordic Tour: Expeditie naar de sleutels tot innovatie

Rubrieken

De Baak Management Centrum VNO-NCW organiseert van 28 januari tot 3 februari 2007 de Nordic Tour. De Nordic Tour voert een select team van topmanagers uit de 'creative industry' en 'corporate industry' door Denemarken, Zweden en Finland.

Het team ondervindt aan den lijve welke complexe mix van factoren schuil gaat achter succesvolle innovatie. Het is voor het eerst dat deze twee werelden elkaar in deze vorm ontmoeten en met elkaar in gesprek gaan over innovatie. De Nordic Tour is een interactief programma met inspirerende sprekers, verhelderende bedrijfsbezoeken, uitdagende werkvormen en verrassende settings.

'Innovatie is een zeer actueel onderwerp, maar werkelijke innovatie blijkt in de praktijk een lastige opgave. De Nordic Tour brengt de juiste partijen op het juiste niveau bij elkaar om samen te ervaren wat er nu eigenlijk nodig is om tot succesvolle innovatie te komen', aldus Coen Koomen, initiatiefnemer van de Nordic Tour. Pekka Himanen, Finse hoogleraar en filosoof en een van de sprekers, neemt een meer uitgesproken stelling in; 'Europa is als een voormalig topatleet die continu plannen uitwerkt, maar geen actie onderneemt'.
De Nordic Tour onderneemt wel degelijk actie en gaat op zoek naar de sleutels tot succesvolle innovatie. Innovatieve bedrijven als Lego, Saab en Nokia delen hun verhelderende inzichten middels verrassende workshops. Innovatie-experts en filosofen belichten verschillende perspectieven op innovatie op winterse locaties.

Deelnemers ontmoeten tevens studenten van een business school gericht op innovatie en een wel heel jonge generatie ontwerpers. Daarnaast krijgen zij de mogelijkheid een andere digitale identiteit aan te nemen en te werken met de laatste multimedia mogelijkheden.