De Baak Management Centrum VNO-NCW organiseert van 28
januari tot 3 februari 2007 de Nordic Tour. De Nordic Tour voert een select team
van topmanagers uit de 'creative industry' en 'corporate industry' door
Denemarken, Zweden en Finland.
Het team ondervindt aan den lijve welke complexe mix van factoren schuil gaat achter succesvolle innovatie. Het is voor het eerst dat deze twee werelden elkaar in deze vorm ontmoeten en met elkaar in gesprek gaan over innovatie. De Nordic Tour is een interactief programma met inspirerende sprekers, verhelderende bedrijfsbezoeken, uitdagende werkvormen en verrassende settings.
'Innovatie is een zeer actueel onderwerp, maar werkelijke innovatie blijkt
in de praktijk een lastige opgave. De Nordic Tour brengt de juiste partijen op
het juiste niveau bij elkaar om samen te ervaren wat er nu eigenlijk nodig is om
tot succesvolle innovatie te komen', aldus Coen Koomen, initiatiefnemer van de
Nordic Tour. Pekka Himanen, Finse hoogleraar en filosoof en een van de sprekers,
neemt een meer uitgesproken stelling in; 'Europa is als een voormalig topatleet
die continu plannen uitwerkt, maar geen actie onderneemt'.
De Nordic Tour onderneemt wel degelijk actie en gaat op zoek naar de
sleutels tot succesvolle innovatie. Innovatieve bedrijven als Lego, Saab en
Nokia delen hun verhelderende inzichten middels verrassende workshops.
Innovatie-experts en filosofen belichten verschillende perspectieven op
innovatie op winterse locaties.
Deelnemers ontmoeten tevens studenten van een business school gericht op innovatie en een wel heel jonge generatie ontwerpers. Daarnaast krijgen zij de mogelijkheid een andere digitale identiteit aan te nemen en te werken met de laatste multimedia mogelijkheden.