24 oktober 2008

Nominaties Nationale ExpoJaarprijs 2008 bekend

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

De nominaties van de Nationale ExpoJaarprijs 2008 zijn bekend. Wegens het grote aantal kwalitatief goede inzendingen riep de jury een extra categorie in het leven: de Special Category. De winnaars van de Nationale ExpoJaarprijs worden woensdag 10 december bekend gemaakt, tijdens een spetterend uitreikingsevent in Ahoy Rotterdam.

Genomineerden Beste beurs- of eventconcept business-to-business:
- InnoFresh & FreshTec - Vakbeurs voor innovatieve versproducten & vakbeurs voor verstechnologie in Ahoy.
10 tot en met 12 september 2007 in Ahoy Rotterdam.

- Shop Plaza
Hét evenement met informatie en inspiratie voor de zelfstandige tankstationondernemer.
20 maart 2008 in Autotron Rosmalen.

- KindVak
De vakbeurs voor professionals in het onderwijs, de jeugdzorg en de kinderopvangbranche.
8 tot en met 10 november 2007 in de Brabanthallen in ‘s-Hertogenbosch.


Genomineerden Beste beurs- of eventconcept business-to-consumer
- Lego World - Het allergrootste LEGO spektakel van de wereld.
18 tot en met 23 oktober 2007 in IJsselhallen Zwolle.

- Hiswa – Jongerencampagne - Grootste watersportbeurs van de Benelux.
4 tot en met 9 maart 2008 in Amsterdam RAI.

- RaceSalon 2008 - Beleef de racewereld van dichtbij.
15 en 16 augustus 2008 in Ahoy Rotterdam.


Genomineerden Beste beurs- of eventdeelname business-to-business
- Agfa Graphics - Op Drupa 29 mei tot en met 11 juni 2008, Messe Düsseldorf.
- Exphair – met Joico - Op HairStyle, 20 en 21 april 2008, Ahoy Rotterdam.
- Mitsubishi Caterpilar Forklifts Europe (MCFE) op CEMAT, 27 tot en met 31 mei 2008, Hannover Messe.


Genomineerden Beste beurs- of eventdeelname business-to-consumer
- FOX Vakanties op de Vakantiebeurs, 9 tot en met 13 januari 2008, Jaarbeurs Utrecht
- OHRA op de Negenmaandenbeurs, 13 tot en met 17 februari 2008, Amsterdam RAI
- V&D op de Huishoudbeurs, 9 tot en met 17 februari 2008, Amsterdam RAI


Genomineerden “Special Category”
Voor de uitreiking in 2008 heeft de jury besloten om een extra categorie in het leven te roepen: de “Special Category” met daarin opvallende “onderdelen” uit de ingezonden cases.
- Vialis voor het enqueteren van de standbezoekers
- Agfa Graphics voor het veilen van het standmeubilair voor een goed doel
- OHRA vanwege de integrale marketingaanpak waarbij de televisiecommercial werd ingezet om mensen naar de stand op de Negenmaandenbeurs te trekken.
- Venuez voor de sterke vormgeving en de hoge belevingsfactor.
- HISWA voor het inzetten van de virtuele wereld zoals het Habbo Hotel.
- OVG Projectontwikkeling voor de geslaagde vertaalslag van doelstellingen naar standontwerp.

Uitreiking op 10 december
De uitreiking van de ExpoJaarprijs is op 10 december in Ahoy Rotterdam. De uitreiking is een jaarlijks terugkerend evenement waarin onderscheidende beurs- en eventconcepten en beurs- en eventdeelnameconcepten bijzondere aandacht krijgen. Dit alles met als doel het medium live communicatie te profileren als hét marketingmiddel van deze tijd.