
De Van Nelle Fabriek pakte flink uit. Naast de gebruikelijk EventBranche Borrel partners sloten nog eens 20 partners aan, om uiteindelijk met bijna 30 eventbedrijven een prachtige nieuwjaarsborrel neer te zetten. Tenminste zo oordeelden de bezoekers. 'Perfecte organisatie', 'Heerlijke, en afwisselende catering', 'één van de beste brancheborrels', op social media en in de evenementenlocatie zelf waren er veel blije gezichten en complimenten. Op zoek naar een minpuntje: 'iets te lang plenair gedeelte'.
Toch was het inhoudelijke programma ook anders dan anders, in lijn met de locatie. Rens de Jong bleek de perfecte host, zeker in samenspel met Buzzmaster, waardoor en continu met een glimlach interactie was met het publiek. Met podiumgasten als Schorem, Swanmarket, Dennis Rens van Maguise en zijn grote overname nieuws in de partycatering, de mensen van de Van Nelle Fabriek zelf en tot slot D&B Eventmarketing, die samen met Roger van Meer (vanmeernaarbeter.nl) het 'nieuwe' strategisch denken bloot legden. Uitkomsten? Zowel de mannen van Schorem, met hun Scumbash festival, als de organisatoren van Swanmarket gaven aan dat ze iets georganiseerd hebben wat één op bij hun eigen identiteit, hun eigen merk hoort, dat het daardoor een groot succes is geworden. Natuurlijk heeft een zakelijke eventorganisator te maken met een opdrachtgever en dus kan een bureau niet zo maar vasthouden aan de eigen organisatie-DNA, maar het is wel een taak van het bureau en de organisatiekant om de opdrachtgever eerst (indien nodig) een spiegel voor te houden. Want als het merk/de opdrachtgever het bedrijf of het merk niet duidelijk geladen heeft en niet exact voor ogen heeft waar het bedrijf echt voor staat, wat de kernwaarden zijn, dan kan een live moment de plank aardig misslaan, juist omdat de impact zo groot is. Het tegenovergestelde is ook waar: lukt het om samen met de opdrachtgever die waarden kraakhelder bloot te leggen, dan kan een evenement het merk krachtig laden. 'Opvoeden', was een woord dat veel gebezigd werd in de discussie.
Na het plenaire programma lieten de 450 eventprofs zich onderdompelen in een heerlijke sfeer, met DJ Jules Deelder, diverse cateraars en een perfecte netwerkomgeving. Bij het naar buitengaan werden de bezoekers nog eenmaal verrast met een punkband en een warme worst.
Deze bedrijven maakten de EventBranche Nieuwjaarsborrel tot een enorm succes:
